Selecteer een pagina

Als op zichzelf staande software heeft CRM veel te bieden. Het kan interacties met klanten beheren en bijhouden, evenals klantdienstervaringen standaardiseren en vereenvoudigen van het delen van gegevens binnen alle afdelingen. Dit zijn slechts enkele voordelen die CRM te bieden heeft. Echter, een van de snelst groeiende softwarecategorieën is marketing automation. De marketing automationsoftware  kan gebruikt worden zonder CRM en vice-versa, maar samen met de CRM werkt het geheel veel beter dan wanneer ze apart gebruikt worden.

Wat is marketing automation            
Marketing automation houdt in het automatiseren van marketingsprocessen op basis van interacties en belangenvooruitzichten, met als gevolg grotere efficiëntie, betere klantervaringen en hogere succespercentages.

Hoe werkt marketing automation
Robuuste marketingsoftware houdt elke interactie met een potentiële klant bij. Wanneer de potentiële klanten een formulier invullen op de website van een bedrijf, de sociale mediapagina van het bedrijf ‘liken’ of een mailtje sturen naar het bewuste bedrijf worden de interacties geregistreerd en wordt er een score aan toegekend. De software kan rekening houden met zaken zoals het doel van het formulier, de inhoud van de post die was ‘geliked’ en zelfs de zoekwoorden en de ontvanger van de e-mail.

Marketing Automation en CRM
De bedrijven houden zich intensief bezig met hun potentiële klanten. Wanneer de bedrijven zich hiermee bezighouden worden betreffende interacties voortdurend gemeten en geëvalueerd. Alle interacties en gegevens kunnen automatisch worden ingevoerd in het CRM systeem, waarbij de verkoopafdeling elk detail van de klantinteracties te zien krijgt.