Selecteer een pagina

In april 2015 ontving het Nederlands Kenniscentrum een CRM informatieaanvraag van Henk Schonewille, directeur van ‘Aan de Stegge Bouw & Werktuigbouw’. Dit bouwbedrijf werd opgericht in 1947 en heeft zich sindsdien gespecialiseerd in ontwerp en realisatie van afvalwater- en drinkwaterzuiveringen, waarbij zowel de werktuigbouwkundige-, als de civiele werkzaamheden worden gerealiseerd voor diverse gerenommeerde opdrachtgevers. Ook utiliteitswerken, van multifunctionele accommodaties, scholen, gemeentehuizen tot kantoorcomplexen, behoren tot de orderportefeuille. Dhr. Schonewille was op zoek naar een nieuwe CRM-oplossing ter verbetering van de vastlegging van klantgegevens en de commerciële activiteiten. Informatie stond bij moment van deze informatieaanvraag nog in diverse Excel-bestanden. De nieuwe CRM software zou gebruikt worden voor alle commerciële trajecten én voor informatieverwerking tijdens projecten.

Praktische wensen met betrekking tot specifieke CRM functionaliteit

Het nieuw in te voeren CRM systeem moest gericht zijn op mensen in de verkoop. In het verleden was al ervaring opgedaan met SalesForce en dat vond men erg goed werken. Het nieuwe systeem zou ook gewoon via een PDA benaderbaar moeten zijn zodat, als men bij een klant geweest was, gelijk notities kon vastleggen. Verder hoefde het CRM pakket nergens mee gekoppeld hoeven te worden, wel zouden mails via het systeem te lezen moeten zijn.

Softwareselectie traject van Aan de Stegge Bouw & werktuigbouw

Na oriëntatie op diverse CRM leveranciers zoals Efficy,ABCrm, update CRM, en Covide, besloot de organisatie door te praten met twee partijen; QBS Solutions en BrixCRM. De uiteindelijke selectie kwam tot stand door een goede klik met de mensen van Brix, vooral ook omdat goed geluisterd werd naar de wensen en omdat de prijs ook na implementatie constant bleef. Er werden geen extra kosten in rekening gebracht die buiten de offerte en taakstelling lagen. Verder vond directeur Schonewille de begeleiding tijdens de implementatiefase erg goed.

We hebben vorig jaar (2015) voor BrixCRM gekozen omdat het pakket functies had die over meerdere jaren aan te passen zijn. We gaan er een aantal jaren mee werken en willen dan eventueel zaken aanpassen en dat was mogelijk met dit CRM pakket. Dat was echt een voordeel, ook dat ze vlak bij ons in de buurt zitten.

CRM-oplossingen van BrixCRM

BrixCRM is een Customer Relationship Management (CRM) dienstverlener en Elite Partner van SugarCRM, wereldmarktleider op het gebied van commerciële open source CRM software. Het bedrijf biedt organisaties de tools en ondersteuning die ze nodig hebben om klantgericht te ondernemen. BrixCRM implementeert en integreert CRM software en biedt een allround dienstverlening; van advies, implementatie tot beheer en support. Klanten kunnen bij BrixCRM kiezen uit de pakketten ‘CRM basis’ en ‘CRM platform’, beide op basis van SugarCRM Professional of SugarCRM Enterprise. Klanten kunnen kiezen uit verschillende installatiemogelijkheden, waaronder SaaS, On Site, On Demand, in een private cloud of in een public cloud.


Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen informatieaanvrager en CRM softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.

Vraag ons software informatiepakket aan en ontvang gerichte informatie over CRM leveranciers die aan uw specifieke softwarevraag voldoen, reviews van gebruikers, introductie video’s en onze checklist. Zo komt u tot een afgewogen beslissing en start u het selectieproces met voldoende kennis en achtergrondinformatie. De vervolgstappen bestaan onder meer uit het uitnodigen van diverse CRM softwareleveranciers voor een gesprek en het bezoeken van de Kennisdag van het Nederlands Kenniscentrum.