Selecteer een pagina

Pegasystems, leverancier van software, wil grote bedrijven hulp bieden om hun ingewikkelde verkoopprocessen te stroomlijnen en heeft om die reden nieuwe mogelijkheden aan zijn Pega Sales Force Automation oplossingen toegevoegd. Door de automatisering van consumentprocessen bij te stellen aan de hand van specifieke situaties en context. Op die manier moeten verkopers in staat zijn zich optimaler te kunnen concentreren op klantrelaties.

De leverancier van software, Pegasystems, heeft Pega Sales Force Automation gelanceerd ter optimalisering van uitdagende en ingewikkelde verkoopprocessen. De leverancier heeft zijn focus vooral gelegd op mogelijkheden die op typerende geografische gebieden, klantonderdelen, functietitels of producten betrekking hebben. Naast het slim loodsen van verkopers door verkoopprocessen, wil Pegasystems in staat zijn om de processen op dynamische wijze aan te passen op situaties en context.

Het draait allemaal om de verbinding van silo’s, waarbij alle partijen, zoals de juridische afdeling, marketing en financiën door Pega SFA betrokken moeten kunnen worden in het sluiten van overeenkomsten. De systemen die er reeds gebruikt worden moeten kunnen worden samengevoegd zodat de optimalisering van verkoopprocessen bewerkstelligd kan worden. Pegasystems is van mening dat de verkoper zo geen administratie hoeft bij te houden, maar alleen de relatie moet onderhouden.

Steve Kraus, senior directeur van productmarketing bij Pegasystems, zei: “Tot nu toe waren er geen sales force automation oplossing beschikbaar voor grote, geraffineerde bedrijven om hun salesprocessen te managen waardoor deals gesloten werden en meer verkopers effectief klantrelaties wisten op te bouwen. Waar andere sfa-oplossingen zich richten op het creëren en volgen van contacten, moet Pegasystems zich richten op het onderhouden van de klantrelatie.”