Selecteer een pagina

In september 2015 werd door een ICT-bedrijf contact opgenomen met het Nederlands Kenniscentrum. Deze organisatie was op zoek naar specifieke CRM software en leverde al sinds de oprichting in 2005 verschillende diensten aan diverse kleinere en grotere ondernemingen. Diensten zoals het inrichten van complete en beheerde infrastructuren, het beheren van netwerken, serveromgevingen en diverse consultancy werkzaamheden. Veel informatie werd nog steeds vastgelegd met behulp van Excel en daar moest volgens de salesmanager van de organisatie nu echt eens verandering in komen door te gaan werken met een slimme CRM oplossing. De Excel-staatjes waren vooral voor het afhandelen van incidenten, het hele concept van klant c.q. relatiebeheer en het ‘managen van de pipeline van offerte tot uitvoering’ stond nog in de kinderschoenen.

Wensenlijstje voor nieuw te implementeren CRM oplossing

De bedoeling was om alle commerciële activiteiten te gaan stroomlijnen. Naast een goed relatiebeheer wilde de organisatie ook ‘funnelmanagement’ (1)  gaan beheren. De uiteindelijk te kiezen CRM-leverancier moest kunnen aantonen dat ze goed om konden gaan met bedrijfsgevoelige informatie. De informatie moest centraal staan en het CRM-systeem moest goed beveiligd zijn. Het systeem moest gescheiden zijn van andere bedrijven, dus een private cloud (2) oplossing zou waarschijnlijk zijn.

Advies van het Nederlands Kenniscentrum omtrent mogelijke CRM oplossingen

Na elke informatieaanvraag, biedt het Nederlands Kenniscentrum via haar eigen ingerichte systeem een selectietool bestaande uit drie segmenten: een omschrijving van het specifieke software vraagstuk, de mogelijke software oplossingen en een sectie waarmee de aanvrager het software selectietraject gericht kan uitvoeren. Aanvragers krijgen een wachtwoord en een gebruikersnaam om rechtstreeks toegang te krijgen tot het systeem van het Nederlands Kenniscentrum. Voor deze specifieke case werden een aantal specifieke CRM leveranciers door het Nederlands Kenniscentrum aangedragen. CRM software van Podio, Efficy, ABCrm en business software van Compenda zouden mogelijk een match kunnen zijn. De aanvrager had vervolgens een aantal gesprekken met de aangedragen leveranciers. De aanvrager heeft daarna op basis van die gesprekken een rapport geschreven voor zijn directie.

Ik vond het een hele fijne manier van werken om dit zo aan te pakken en wil een compliment maken naar het NKC.

Waarom was Bitrix24 de juiste CRM leverancier?

In februari 2016 werd besloten om met Bitrix24 in zee te gaan. Het uiteindelijke doel was om over een CRM oplossing te beschikken die kon communiceren met de in eigen beheer gebouwde ERP applicatie. Het ging volgens de aanvrager even duren om dit voor elkaar te krijgen. Het bedrijf laat het ook door Bitrix24 bouwen. Bitrix24 is een initiatief van Bitrix, Inc., een particulier bedrijf dat eigendom is van en beheerd door de oprichters. De Bitrix24 service werd als beta cloud-gebaseerde versie in april 2012 gelanceerd. Bekende namen zoals Xerox, Samsung, Volkswagen, Kia, Gazprom, Vogue en PC Magazine zijn klant van Bitrix24. Dit Bitrix24 ‘samenwerkingssuite’ is zeer vergelijkbaar met Podio omdat het CRM, instant messaging, samenwerking en taakbeheer verbindt in één pakket. Voor de juiste omschrijving van de CRM functionaliteit laten we hier Bitrix even zelf aan het woord:

Bitrix24’s CRM forms a contact base where the interaction and the history of contacts are managed and stored. All new events such as phone calls, messages, emails and meetings connected with a contact or company are easily (or even automatically) logged and displayed in the appropriate record. Further interaction can be planned by using integrated tasks or workflow.

Lees meer over alle CRM mogelijkheden van Bitrix24.


Definities
1. Funnelmanagement – een consumentgericht marketingmanagement-model dat de gehele ‘customer journey’ in kaart brengt.
2. Private cloud – Het ‘Private cloud’ model is een model voor het leveren van Cloud- of Cloud Computing-diensten. Deze gevirtualiseerde omgeving – de Private Cloud – is gereserveerd voor een enkele organisatie (afnemer) en alleen toegankelijk via een afgeschermd particulier netwerk, zoals een VLAN of VPN netwerk. Veel CRM leveranciers bieden dit model aan.


Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen informatieaanvrager en CRM softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.

Vraag ons software informatiepakket aan en ontvang gerichte informatie over CRM leveranciers die aan uw specifieke softwarevraag voldoen, reviews van gebruikers, introductie video’s en onze checklist. Zo komt u tot een afgewogen beslissing en start u het selectieproces met voldoende kennis en achtergrondinformatie. De vervolgstappen bestaan onder meer uit het uitnodigen van diverse CRM softwareleveranciers voor een gesprek en het bezoeken van de Kennisdag van het Nederlands Kenniscentrum.