Selecteer een pagina

Na verscheidene jaren van sterke groei zal volgens Gartner de CRM markt dit jaar een vermogen van $ 23,9 miljard bereiken. Gezien het aantal investeringen willen bedrijven natuurlijk zoveel mogelijk uit hun CRM systemen halen. Het is jammer dat zoveel van hen fouten maken bij de selectie en uitvoering van CRM software. Zelfs bedrijven met CRM ervaring schijnen steeds de CRM fouten te herhalen, alvorens deze op te lossen. Met het doel om de terugverdientijd te verminderen werden verschillende softwareanalisten om advies gevraagd. Onderstaand volgen de 8 meest gemaakte fouten:

  1. Het benadrukken van CRM Integratie met ERP
  2. Onderschatting van de mate van interesse van de gebruikers
  3. Niet voldoen aan de CRM eisen
  4. Het inzetten van een IT organisatie
  5. Teveel aanpassingsaanvragen
  6. Verkeerde benadering bij CRM trainingen
  7. Prijs als topcriteria
  8. Mobiele CRM strategie als een nabeschouwing

Over CRM
CRM is de afkorting voor klantrelatiemanagement. Het houdt alle aspecten in van de interactie die een bedrijf met haar klant heeft in verkoop of service-verband. CRM systemen worden meestal gebruikt voor zakelijke contactpersonen, klanten, nieuwe contracten en verkoopleads te beheren.

CRM wordt vaak gezien als een bedrijfsstrategie die bedrijven in staat stelt om:

  • Klanten te begrijpen
  • Nieuwe klanten aan te trekken
  • Klanten te behouden via betere klantervaring
  • Nieuwe contracten te sluiten
  • De winst te verhogen
  • Klantbeheerkosten te verlagen