Ektron zet licentie groei door in derde kwartaal

Ektron heeft recentelijk bekendgemaakt dat het bedrijf succes heeft geboekt met een grote groei van haar zaken en klantenbestand gedurende het derde kwartaal van het fiscale jaar. Globaal boekte de organisatie een software licentie groei van 31 procent. In september kwam dit percentage zelfs boven de 41, waardoor Ektron hoopt een wereldweide recordgroei te realiseren over 2011.

Na het derde kwartaal van 2011 mag Ektron het Dana-Farber Cancer Institute, de MIT Sloan School of Management, PayPal, het Sydney Convention and Exhibition Centre en Toshiba tot haar nieuw klanten rekenen. Daarbij breidde het bedrijf haar zakenrelaties met enkele gevestigde klanten uit, zoals Kodak, PING, de State of Nevada en Thomson Reuters.

‘Het Sydney Convention and Exhibition Centre is de leidende evenementen faciliteit van Australië, en het Ektron platform biedt ons tools die we nodig hebben om onze diensten in een eigentijdse, interactieve stijl te presenteren die een unieke ervaring bieden aan ons publiek’, zo verklaarde Centre Chief Executive Ton von Amerongen, van het genoemde Sydney Convention and Exhibition Centre.

Ektron kon nog meer hoogtepunten noteren tijdens het derde kwartaal, zo bepleit het bedrijf. Zo was er de release van Ektron 8.5, een grote update voor het web content management platform, het vlaggenschip van de organisatie.

Ook breidde Ektron haar strategische allianties en samenwerkingen uit. Het gaat hier zowel om digitale agencies als technologische partners. Denk aan PR Newswire, dat door Ektron wordt gezien als de globale leider op het gebied van innovatieve marketing en communicatie oplossingen. Ook het Australische Boomworks, dat zich heeft gespecialiseerd in online strategie, design en ontwikkeling, werkt met Ektron samen. Hetzelfde geldt voor Engage Group, Wunderman en Razorfish. Deze bedrijven zijn werkzaam in respectievelijk engaging in de digitale wereld (Engape Group en Razorfish) en het aanbieden van digitale, data- en creatieve oplossingen (Wunderman).

De strategische samenwerking tussen Ektron en PR Newswire moet leiden tot het integreren van de publicatie van persberichten en het controleren van de sociale media in het Ektron platform. Hulpmiddelen hierbij zijn de apps PR Newswire Sync en de PR Newswire Listening Dashboard.

‘Ons partnerschap met Ektron moet PR Newswire helpen om een meer strategische speler in de werkstroom en content management ruimtes te worden’, zei Karen Meyer, werkzaam bij global strategic plannings van PR Newswire. ‘Met content in de kern van de deelname van klanten, willen we dat onze technologie onze klanten help deel te nemen aan de content en het effectief te controleren en analyseren.’

Paste your AdWords Remarketing code here