Selecteer een pagina

VVV-Venlo heeft onlangs de CRM software van Afas Software in gebruik genomen. Aan Peter van Avesaath werden enkele vragen gesteld omtrent het verloop van de implementatie.

We kwamen onder meer te weten dat de software wordt gebruikt op de afdeling commerciële zaken en  de administratie. De software die hierbij werd vervangen, was het pakket van Exact software.

Bij het implementeren van nieuwe software heeft elk bedrijf een bepaalde verwachting. Dit was ook het geval bij VVV-Venlo. Daarom vroegen we eerst of het bedrijf reeds verbeteringen heeft gemerkt in vergelijking met de oude situatie. De verbeteringen die duidelijk merkbaar zijn sinds de implementatie van de CRM software van Afas Software zijn dat de taken makkelijk uit het programma gehaald kunnen worden en de gewenste output wordt behaald. We vroegen uiteraard ook of het opgeleverde CRM pakket werkelijk aan de verwachtingen voldoet. Dit is volgens Peter van Avesaath zeker het geval.

De implementatie van de CRM software van Afas Software is aangepakt door een gecombineerd team van zowel de organisatie als de leverancier. Bij deze implementatie was er geen externe organisatie of consultant betrokken. De geplande duur van de implementatie was korter dan een maand, maar uiteindelijk heeft de implementatie ongeveer anderhalve maand lang geduurd. Er is echter goed gecommuniceerd over de vertraging.

Zoals elk bedrijf had ook VVV-Venlo een bepaald budget opzijgezet voor de implementatie van de CRM software van Afas Software en dit budget is niet overschreden aangezien er goed overleg is geweest over de kosten. De totale implementatie van het CRM pakket van Afas Software heeft ongeveer 5000 euro gekost.

Aangezien het gewenste resultaat is bereikt bij de implementatie van de CRM software van Afas Software, zal VVV-Venlo dit CRM pakket ook aan andere bedrijven aanbevelen.