Selecteer een pagina

GX, een leverancier van oplossingen voor web content management, investeert in een nieuw en innovatief product voor interactieve televisie via het internet dankzijn GX WebManager.Het internet is een volwaardig kanaal geworden waarlangs niet alleen communicatie, maar ook commercie plaatsvindt. Tegelijkertijd is het online kanaal door de adoptie van technologische innovaties en de beschikbaarheid van snelle breedbandverbindingen uitgegroeid tot een multimediaal platform waarmee naast teksten, afbeeldingen, animaties en filmpjes ook hoge kwaliteit streaming video aangeboden kan worden.

Bart Heilbron, commercieel directeur van GX: “Veel van onze huidige klanten maken al gebruik van het internet als strategisch onderdeel van hun bedrijfsstrategie en wij willen ze helpen bij het optimaal benutten van alle mogelijkheden die het online kanaal biedt. Interactieve televisie en video via het web hoort daar vanzelfsprekend bij en past ook uitstekend bij onze huidige activiteiten. Internet televisie past voor ons in de logische evolutie van web content management die al enkele jaren gaande is. Als marktleider loopt GX dus ook voorop in deze ontwikkeling”

Het nieuwe product zal gelanceerd worden onder de naam GX WebTV en een aantal belangrijke functies bieden:

  • Productie, oftewel de registratie, conversie, optimalisatie en bewerking van bronmateriaal afkomstig vanuit verschillende devices.
  • Presentatie en metadata voor gebruiksvriendelijke ontsluiting naar verschillende online kanalen.
  • Functies voor Playlists en Elektronische Programmagidsen voor scheduling van interactieve content.
  • Personalisatie van video content zowel impliciet op basis van kijkgedrag van gebruikers als expliciet op basis van voorkeuren.
  • Mogelijkheden voor online betalingen en afdrachten voor contentproviders. Hierbij kan gedacht worden aan abonnementen, pay-per-view, per download of prepaid. Tevens kan gedacht worden aan kortingsacties of aanbiedingen.

GX voorziet toepassing van het product in verschillende segmenten zoals Media (o.a. ‘uitzending gemist’, pay-per-view, bonusmateriaal), Uitgeverijen (o.a. geïntegreerde video, interactieve content), Finance, Retail en Telecom (o.a. persconferenties promotie- en instructie, maar ook narrowcasting), Gemeentelijke overheden (o.a. webcasts van Raadsvergaderingen) en Professionele sportorganisaties (verrijking en distributie van video content).

Bronnen: CMScentraal & GX