Selecteer een pagina

Kleine ondernemingen staan ​​onder toenemende druk om digitaal te gaan of lopen het risico dat hun cliënten naar de grotere ondernemingen zullen overstappen. Tech-savvy klanten verwachten om afspraken online te kunnen boeken en betalen met een uithaal van een creditcard. De San Luis Obispo, Californië gebaseerde MindBody dekt kleine ondernemingen ( spa’s, yoga studio’s etc.). De onderneming heeft uit eigen zak een extra $ 50 miljoen gefinancierd om hun wereldwijde expansie te kunnen versnellen. MindBody verkoopt een reeks van marketing, planning, analyse , netwerken en verkooppuntdiensten. Volgens chief executive officer van Mindbody, Rick Stollmeyer, hebben zich meer dan 30.000 bedrijven over de hele wereld zich aangemeld. MindBody wordt geconfronteerd met zware concurrentie van grote customer relationship management (CRM) ondernemingen, zoals Salesforce.com andSugarCRM. In tegenstelling tot deze CRM leveranciers, is Mindbody specifiek geschikt voor klanten in de sector gezondheid en welzijn. Nieuwe concurrenten, zoals Schedulicity, SalonBooker, Afspraak Plus, en Groupon Scheduler, zijn in de afgelopen jaren naar voren gekomen. Echter zijn deze bedrijven gericht op planningsoftware en die is slechts een aspect van MindBody’s dienstverlening. De nieuwe financiering van c komt uit een combinatie van Silicon Valley en internationale beleggingsondernemingen, met inbegrip van Bessemer ondernemingspartners, Institutional onderneming’s partners, Catalyst Investors, W Capital Partners en Montreux Equity Partners. Deze ronde brengt Mindbodys financiering op een totaal van iets minder dan $110.000.000.