Selecteer een pagina

Eind vorig seizoen heeft ook N.E.C. Nijmegen ervoor gekozen om haar relaties nog beter te bedienen met de totaaloplossing van SCOPE voor de voetbalwereld. Inmiddels is de implementatie in volle gang.

Jacco Swart, algemeen Directeur van N.E.C. Nijmegen licht de keuze voor SCOPE toe: “N.E.C. gaat in zee met SCOPE om gerichter haar markten te kunnen bereiken en bedienen. Dit geldt zowel voor het B2B als voor het B2C deel van onze activiteiten. Ook gaan wij ervan uit door middel van SCOPE onze interne organisatie efficienter te kunnen laten functioneren doordat verschillende systemen gekoppeld gaan worden”.

N.E.C. Nijmegen gaat evenals collega-Betaald Voetbal Organisaties gebruik maken van SCOPE CRM Sports Edition. Met deze branchespecifieke oplossing zal N.E.C. Nijmegen zich in eerste instantie richten op business to business. Met SCOPE Contract Management, onderdeel uitmakend van de standaard Sport Edition, zullen sponsors beter bediend worden, door meer inzicht in onder andere inhoud en looptijden van sponsorcontracten. Daarnaast zullen de processen binnen de BVO geprofessionaliseerd worden doordat met Contract Management een brug wordt geslagen tussen de commerciële en financiële afdelingen die verantwoordelijk zijn voor de kaartverkoop en contracten.

SCOPE marketing technology is in 2001 door de CRM selectiegroep gekozen als beste Relatiebeheersysteem voor de voetbalwereld. Hieruit is een langdurig samenwerkingsverband met de KNVB voortgevloeid. Samen met de betaald voetbal organisaties en de KNVB wordt middels co-creatie gewerkt aan specifieke oplossingen voor de voetbalwereld. Goede voorbeelden hiervan zijn de SCOPE contractenmodule en een tweezijdige koppeling met het World Ticketing Systeem.

Vanwege de overeenkomst met de KNVB kunnen betaald voetbal organisaties voor een relatief laag bedrag gebruik maken van de voordelen die het pakket biedt. SCOPE is webbased en wordt aangeboden in ASP (Application Service Providing) vorm, dit heeft als
groot voordeel dat niet geïnvesteerd hoeft te worden in hard- en software voor een server. Daarnaast bespaard dit aanzienlijk in de beheerskosten voor de cliënts, iedereen heeft immers de beschikking tot een webbrowser. Naast de licentie voor een onbeperkt aantal werkplekken voorziet de overeenkomst ook in begeleiding tijdens de implementatie, ondersteuning gedurende het gehele traject en een kennisgarantie via diverse trainingen.

Bronnen: CRMcentraal & SCOPE