Selecteer een pagina

Salesforce.com, online CRM softwareleverancier, heeft een nieuwe afdeling opgezet. Deze nieuwe afdeling, Industries Business Unit, zal zich concentreren op omzetgroei in zes geselecteerde sectors. Hier gaat het voornamelijk om sectorspeciefieke CRM software voor ondernemingen in de financiële dienstverlening en verzekeringen, gezondheidszorg en biowetenschappen, retail en consumentenproducten, communicatie en media, de publieke sector en de automobielindustrie. De afdeling is ingevuld met een groep specialisten uit diverse sectoren. Er zullen ecosystemen opgezet worden van voorkeursbedrijven waarmee er wordt samengewerkt. Samen met die partners worden sector-specifieke CRM softwaresystemen ontworpen op basis van het Salesforce Platform. De CRM softwareleverancier gaf aan dat het nieuwe plan van aanpak rondom de zes groeimarkten kansen biedt om de activiteiten bij bestaande klanten uit te breiden en nieuwe klanten te werven.

Enterprise vicepresident Vivek Kundra, die de nieuwe afdeling gaat leiden: “Organisaties zien hoe sociale media-, mobiele- en cloud-technologieën traditionele bedrijfsmodellen volledig op zijn kop zetten. Hele sectoren worden opnieuw ingericht.”

Het is de visie van Salesforce.com om bedrijfsadministratie en bedrijfsprocessen over te zetten naar CRM applicaties die direct mobiel en via sociale media bereikbaar zijn. In de Appexchange, een marktplaats van business applicaties zijn 2000 applicaties beschikbaar. Onderzoeksbureau Gartner kondigde aan dat Salesforce.com de eerste SaaS-leverancier is die in de top-tien van ’s werelds grootste softwareleveranciers staat.