Selecteer een pagina

HEEREENVEEN – 23 januari 2017 Na een uitvoerige besluitvormingsperiode heeft FieldConnect haar keuze gemaakt voor Oculus. Het Nederlandse bedrijf in Hellevoetsluis liet zich onder meer adviseren door een extern adviseur.

FieldConnect is werkzaam in diverse branches, van recreatie tot hulpdiensten en van retail tot scheepsvaart en olieplatformen. Het was dus belangrijk dat de oplossing om de dagelijkse bedrijfsprocessen te ondersteunen breed gedragen werd. Inmiddels is begonnen met de implementatie van Oculus. FieldConnect gaat gebruik van de functionaliteiten Handel, Financieel, DMS en Service.

Vanuit klantperspectief ging FieldConnect uitvoerig te werk; naast een externe adviseur werd ook een aantal leveranciers meegenomen in de besluitvorming. In een zorgvuldig opgestelde informatieaanvraag (RFI) werden de criteria, wensen en bedrijfsprocessen in kaart gebracht en vervolgens ter beoordeling naar de betrokken leveranciers gestuurd. ‘De RFI werd positief beoordeeld,’ vertelt Maarten Brisko, verkoopadviseur bij Pantheon Automatisering. ‘Daarna mochten we de flexibiliteit en uitgebreide mogelijkheden van Oculus laten zien in een demonstratie. Deze demo sloot volledig aan op de geschetste verwachtingen in de RFI en maakt het voor FieldConnect duidelijk dat Oculus een innovatie ERP-oplossing is die naadloos aansluit op hun wensen.’

Specialist op de markt van portofonie
FieldConnect is al sinds 2008 specialist op de markt van portofonie. Het bedrijf helpt organisaties in het MKB met gedegen oplossingen. Ook bij bijzondere maatwerktrajecten, waar veel expertise nodig is, worden de ervaren medewerkers van FieldConnect veelvuldig ingezet. Naast leverancier van portofoons is FieldConnect een betrouwbare partner in advies, service en onderhoud. De Oculus-applicatie wordt gebruikt voor zowel de handelsactiviteiten als voor de service en onderhoudtak. ‘Alle toepassingen binnen Oculus ERP werken volledig geïntegreerd. Deze geïntegreerde totaaloplossing biedt een efficiënte ondersteuning van de logistieke, commerciële en financiële processen van FieldConnect.’

Toekomstgericht
Een van de doorslaggevende redenen om voor Oculus te kiezen was de flexibiliteit. De Oculus-applicatie is eenvoudig uit te breiden met standaard beschikbare functionaliteiten. ‘Onze keuze voor Oculus is vooral gericht op de toekomst. We zijn een sterk groeiende organisatie en dat vraagt om een applicatie die met ons kan meegroeien,’ legt eigenaar Jerry van Rijn uit. ‘Ook Pantheon heeft laten zien dat ze flexibel zijn: ze weten goed in te spelen op veranderende klantwensen en denken actief mee over slimme, efficiënte oplossingen.’ Beide partijen zijn blij met deze samenwerking en kijken uit naar de toekomst. ‘We hebben er alle vertrouwen in dat we met Oculus een duurzame oplossing bieden en kijken uit naar een langdurige samenwerking met FieldConnect!’