Selecteer een pagina

De winkeliers en ondernemers in de Kwekelstraat willen meer publiek trekken en slaan daarom de handen ineen. Social media wordt hierbij ingezet, het gaat hierbij met name over Foursquare. De hele straat werkt nu samen in dit gebied en dat is de eerste keer. Foursquare is een online sociaal netwerk, gebruikers kunnen hierbij via de mobiele telefoon bij bijvoorbeeld een winkel of een andere plek inchecken. Als je dat doet verdien je punten en die kun je aan je online vrienden laten zien, zij weten dan ook waar je bent. Je kunt ook genieten van de specials, de speciale aanbiedingen die ondernemers kunnen aanmaken die dan gelden voor de mensen die zich hebben aangemeld bij Foursquare.

Doordat de winkels nu samen gaan werken is het mogelijk om in de ene winkel iets te komen, dan in een andere winkel en in de derde winkel krijg je dan een gratis product. John van de Reijt is initiatiefnemer en eigenaar van de fietsenwinkel in deze straat. Er wordt aangegeven dat de Kwekelstraat de laatste tijd wel is uitgegroeid tot een winkelstraatje, maar het blijft voor veel mensen toch redelijk onbekend. De consumenten die Foursquare gaan gebruiken worden dus beloond in deze winkelstraat als zij hier producten gaan komen.