Progress Software helpt PostNL online handel

Het e-handelsplatform van PostNL wordt vernieuwd met de software van Progress. De klanten van de divisie PostNL e-Commerce laten de internethandel via dit platform verlopen. Er wordt nu gezocht naar alternatieve inkomstenbronnen zoals e-commerce. Begin 2012 wordt het huidige e-handelsplatform van PostNL uitgefaseerd. PostNL wil vanaf nu meer mogelijkheden hebben en daarom zijn ze op zoek naar iets met meer mogelijkheden. Ze willen de bestaande klanten zoals WE Fashion en MS Mode beter kunnen bedienen en het klantenbestand uit kunnen breiden. Hier wordt nu Progress Enterprise Service Bus voor gebruikt, zodat er een betere integratie is van applicaties en diensten binnen het e-handelsplatform.

De DataXtend Semantic-Integrator van Progress wordt ingezet om de complexiteit van de informatie-uitwisseling te reduceren, maar ook Progress Actional-toepassing wordt ingezet om de transacties te bewaken en te controleren. Het uiteindelijke doel is om de actuele informatie aan klanten door te kunnen spelen bij verkopen van producten online als bij het geven van informatie aan mensen in de winkels. De software moet ook de nieuwe e-commercediensten kunnen ondersteunen.

Het grootste bedrijf van Nederland is PostNL, sinds 25 mei 2011 is het een zelfstandige, beursgenoteerde onderneming. Het postbedrijf wil de gehele keten kunnen bedienen, dus het adviseren over online marketing en e-retail. Maar ook het beheren en faciliteren van de online winkels en elektronica betalingsmethoden en de ordeverwerking. De fysieke aflevering en de klantenservice na de levering horen hier ook bij.