Selecteer een pagina

De tijd dat CRM-pakketten enkel voor grote bedrijven bestemd waren, ligt al ver achter ons. Sinds een tijdje doet de MKB vrolijk mee, al liggen de accenten ten opzichte van grote bedrijven uiteraard iets anders. “MKB is heel wat professioneler geworden”, vertelt Luc Lugghe. ” Vroeger waren dat voornamelijk familiebedrijven, maar nu gaan ze niet langer gebukt onder het imago van ‘ik ben maar een MKB’er’.Bovendien speelt de markt hier ook handig op in door het aanbod te doen toenemen en aan te passen aan de noden van deze groep.” Door het toenemende aanbod en de technologische evoluties worden CRM-pakketten ook voor MKB ‘ers betaalbaar én beheersbaar. Op dit vlak bestaat er nog een enorm groeipotentieel en al heel wat leveranciers zijn zich daarvan bewust, maar in de toekomst zal dit ongetwijfeld nog toenemen. Tip: Denk niet dat CRM alleen voor grote bedrijven is. Ook voor MKB’ers bestaan er betaalbare pakketten die prima voldoen aan de specifieke noden.