De Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU) heeft gekozen voor het customer relationship management (CRM) systeem van CCI IT Groep. Daarbij heeft de ABU ook de documentbeheer oplossing van de IT groep in gebruik genomen. Met de toepassingen wil de bond informatie intern vindbaar, overzichtelijk maken en kunnen delen.
“We willen als organisatie onze leden optimaal voorzien van diensten en kennis”, vertelt ABU-directeur Aart van der Gaag, “Om dat te kunnen doen is een efficiënte interne organisatie van groot belang. Die efficiency kunnen wij met name halen uit een modern integraal IT-systeem. Voor onze brancheorganisatie hadden we een aantal specifieke wensen waar het systeem aan moet voldoen. De keuze viel op CCI IT Groep omdat hun pakket aan onze wensen voldoet. Zo is de inzet van de combinatie van CRM en DMS sterk aanwezig in hun software. Enerzijds moeten documenten aan interne en externe werkgroepen gekoppeld kunnen worden. Anderzijds is de online beschikbaarheid van relatiegegevens onmisbaar voor ons. Ook ons kenniscentrum kunnen wij op deze manier handen en voeten geven.”
Daarbij wilde het ABU ook graag gegevens van andere verenigingen in het systeem kunnen opnemen en Microsoft Outlook kunnen integreren. Beide eisen zijn vervuld met de aanschaf van de systemen.