Iedereen die een klant relatie management (CRM) of verkoop automatisering platform heeft geïmplementeerd, kent een klein smerig geheim dat verkopers niet prijsgeven: de meeste mensen hebben er een hekel aan deze te gebruiken. Tenminste, ze haten het gebruik tenzij ze er wat voor terug krijgen. Dat is precies wat Badgeville probeert te leveren met zijn nieuwe Salesforce integratie.
Het gaat allemaal om Verkopen en Spellen
Gamificatie krijgt dynamiek in de onderneming en dat is muziek in de oren van Badgeville. Het bedrijf is bezig geweest met het aanprijzen van gamificatie voor de verandering van het gedrag en het aansporen van diepere betrokkenheid voor jaren.
Het bedrijf is twee jaar geleden gelanceerd en is bezig geweest met meer dan alleen het verhogen van omzetkapitaal. Badgeville heeft recentelijk een Drupal integratie vrijgegeven en hield in augustus zijn eerste “gedrag beheer” conferentie. Daarvoor lanceerde het bedrijf de nieuwe Facebook en Twitter functionaliteiten en een aantal andere vrijgiften.
Nu is het bedrijf gericht op een gebied die zeker een test zal zijn voor zijn vorderingen – klant relatie beheer (CRM). Het concept van CRM is geweldig. Het biedt automatisering, centralisatie van informatie, analyse en vele andere functionaliteiten voor bedrijven die klantenrelaties beheren. Toch is het zo dat vele CRM implementaties falen. Het is waar dat sommige van die mislukkingen te maken hebben met problemen binnen technologie en project beheer, maar een grote hoeveelheid van CRM faalt om de geprojecteerde ROI te behalen omdat medewerkers weigeren om ze goed (of helemaal) te gebruiken.
Dit is het probleem dat Badgeville wil verbeteren met zijn nieuwe Badgeville voor Salesforce aanbieding. De nieuwe dienst voegt een oorspronkelijke, wizard-gebaseerde gamificatie laag toe binnen het platform van Salesforce.
Managers of administrators kunnen nieuwe regels maken en beloningen invoeren zonder hun verkoop platform te verlaten. Gebruikers kunnen punten behalen voor elk gedrag dat verkoop managers definiëren en het systeem kan hun vorderingen, hun onderscheiding realisatie niveaus en beloningen bijhouden terwijl ze mijlpalen bereiken. Het platform kan ook automatisch beloningen opnieuw instellen op verkoopniveaus of een tijdsbestek.
De grootste technische functionaliteit van de nieuwe vrijgave is iets wat de meeste klanten niet zullen opmerken, een nieuwe Badgeville API. Dit lijkt de start te zijn van een nieuwe Badgeville dienstgebaseerde aanbieding. Misschien volgt er een software als een dienst aanbieding in de nabije toekomst.