Kleine en middelgrote bedrijven breiden hun basis CRM mogelijkheden uit en implementeren nu meer dan ooit marketing automatisering oplossingen.
De wereldwijde markt onderzoek en industrie analisten organisatie Techaisle voerde recentelijk een studie uit waarui bleek dat marketing automatisering behoort tot de top tien van relevante technologie gebieden voor investeringen. Tenminste zesendertig procent van Amerikaanse kleine en middelgrote bedrijven is tenminste van plan om een marketing automatisering oplossing te gebruiken.
Techaisle onderzocht ook apart kleine en middelgrote bedrijftrends in dit gebied. Onder middelgrote bedrijven die worden gedefinieerd als bedrijven die 100 tot 999 mensen in dienst hebben, bleek dat de aanname 28 procent is. Terwijl bij kleine bedrijven, die worden gedefinieerd aan de hand van 1 tot 99 mensen, staat aanname op tien procent.
De resultaten kwamen niet als verassend over, aangezien kleine en middelgrote bedrijven erachter beginnen te komen dat marketing automatisering een fantastisch hulpmiddel is om toe te voegen aan basis CRM functionaliteit. Het kan communicaties, filtering en data beheer verbeteren en nieuwe klanten identificeren. Verder kan het toegevoegde omzet genereren van huidige klanten. Kleine en middelgrote bedrijven kunnen verkoop leads beter beheren, vraag generatie en marketing ROI verbeteren. In feite, hebben vele kleine en middelgrote bedrijven de cloud-gebaseerde marketing automatisering aangenomen om te helpen met de controle van kosten en het competitief blijven.
De studie vroeg bedrijven ook om geen gebruik te maken van marketing automatisering die zij in de toekomst willen implementeren. Sociale media monitoren, leads koesteren, web visite monitoren en CRM integratie leidt de weg aangezien de top gewenste mogelijkheden voor de integrators die het voor de eerste keer gebruiken. Dit dient als voorbeeld hoe kleine en middelgrote bedrijven vooruit denken en voorbij de basis CRM kijken. Hun collega’s die reeds marketing automatisering hulpmiddelen hebben geïntegreerd vinden natuurlijk dat de cloud voor hen werkt en dat de voordelen de investering waard zijn. Techaisle heeft ook geanalyseerd waaraan kleine en middelgrote bedrijven specifiek geld uitgeven. Het resultaat was dat ze serieus budgetteren voor de technologie. Ze zijn van plan om van $260 tot $3950 maandelijks uit te geven voor implementaties tussen de twee en vijfentwintig gebruikers, afhangend van de grootte van het bedrijf en als ze B2B of B2C bedrijven zijn.
Kleine en middelgrote bedrijven willen de technologie ook op de beste manier implementeren om de volledige voordelen eruit te halen. Volgens het onderzoek, nemen ze onafhankelijke adviseurs, interne teams en marketing automatisering verkopers in dienst voor zowel advies en selectie als implementatie. Techaisle vond specifiek uit dat middelgrote bedrijven ook steeds meer rechtstreeks naar bewezen IT verkopers toestappen vergeleken met marketing automatisering verkopers voor ondersteuning.
In de toekomst, aangezien meer kleine en middelgrote bedrijven cloud diensten vragen, zal de trend om marketing automatisering oplossingen aan te nemen, alleen maar stijgen. Kleine en middelgrote bedrijven moeten veel moeilijkere competitieve uitdagingen aangaan dan in het verleden. Daarom nemen zij een serieuze kijk naar hun budgetten om de hulpmiddelen op de juiste wijze te implementeren. Ze bekijken het investeren voorbij de basis processen om meer structuur en betere mogelijkheden te brengen naar hun organisaties en marketing automatisering oplossingen een effectieve stap zijn in de juiste richting.