Volgens George Lawrie, analist van Forrester, wil Infor de onderneming hulpbronnen planning (ERP) duopoli van SAP en Oracle verstoren door een meersporenbeleid strategie.
Lawrie werkte bij Info acquisition targets MSA, SSA en Mapics. Hij zei in een blog dat de strategie van Infor voor het breken van de greep van de twee firma’s in de ERP markt komt door architectuur, industrie specifieke mogelijkheden en ‘schoonheid als competentie’.
In termen van architectuur, hebben de klanten van Infor een keuze van applicatie portfolio elementen en momenten van upgrades door zijn ‘los koppelingsstrategie’ en zijn ION platform, zei Lawrie.
De analist van Forrester legde uit: “Dit is aantrekkelijk voor bedrijven die niet langer al hun functies en afdelingen kunnen forceren om simultaan te upgraden naar een laagste algemene noemer reeks aan functionaliteiten.”
Verder biedt Infor bericht gebaseerde interoperabiliteit, die het mogelijk maakt dat apps tweeten over veranderingen in de status van rekeningen, documenten, mensen of objecten. Lawrie legde uit: “Dit levert de belofte van evenement bewustzijn in ERP en biedt een inzicht in het potentiaal van real time zaken doen.”
Infor biedt industrie specifieke mogelijkheden aan klanten, zoals zijn ‘bepaal gewicht’ functie in de vleesindustrie of zijn ‘campagne beheer’ functie voor procesproductie. Lawrie schreef: “Deze focus op kritische industrie functionaliteit is een welkome verlichting in vergelijking met een dieet van niet gedifferentieerde horizontale applicaties.”
In termen van ‘schoonheid als een competentie’, staat Infor sterk doordat zij de mogelijkheid bieden om applicaties te ontwikkelen met een ‘verleidelijke’ interface. De analist maakte de opmerking: “De in huis creatieve agentschap van Infor heeft zakelijke applicaties geleverd die de meeslepende uitstraling en werking heeft van spel websites.”
In een recent interview met Fast Company, legde Infor CEO, Charles Philips, uit dat hij het bedrijf runt als een begin alhoewel het 13000 medewerkers, 70000 onderneming klanten en 2.5 miljard dollar omzet heeft.
Philips zei aan Fast Company: “We willen de manier waarop mensen werken veranderen. Applicaties zijn waar bedrijfsstrategie en technologie bijeen komen en het is de hoogste schakel van de voedingsketen van de technische tak. De rest van de infrastructuur bestaat alleen om een applicatie te runnen.”
Hij voegde toe: “Nu kunnen we verstorend werken en de problemen van onderneming software die wij reeds jaren kennen, oplossen. We hebben ook het voordeel van ervaring en efficiëntie van vertrouwen aan onze kant. We hebben namelijk een team dat consistent is en de drang heeft om te winnen de industrie te veranderen. We zijn gereed voor vernieuwingen.”
De strategie van Philips blijkt te werken. Toen Salesforce.com, de dominante speler in de klanten relatiebeheer (CRM) markt, naar de ERP markt wilde gaan, werkte het samen met Infor.