Selecteer een pagina

Kleine bedrijven sluiten marketing in aan de hand van de cijfers. Maar net zoals elke andere marketing investering, moet digitaal kanaal besteding ook ROI leveren voor je bedrijf. De uitdaging is dat sommige investeringen moeilijk zijn om te meten, waardoor vele eigenaren van kleine bedrijven het moeilijk hebben om het beste gebruik te vinden voor hun digitale dollars.

Om je te helpen bij het maken van je keuzes, publiceerde Business2Community.com recentelijk een lijst van ingesloten marketing statistieken die is samengesteld door HubSpot. Hoewel de werkelijke statistieken kunnen afwijken per bedrijf of industrie, geven de cijfers toch een handig overzicht van de effectiviteit van bepaalde ingesloten marketing praktijken.

Hoogtepunten van de rapportage omvatten:

  • Meer berichten = minder betrokkenheid. Sociale media en marketing gaan hand in hand. Maar wanneer een bedrijf meer dan één keer per dag Facebook berichten update, krijgen deze berichten 57% van de “likes” en 78% van de commentaren die zij ook hadden kunnen krijgen door minder vaak nieuwe berichten te plaatsen. Weersta de verleiding om te profiteren van de goede wil van je volgelingen door hen te bombarderen met updates.
  • Berichten die worden verstuurd door een activering, zijn effectiever dan algemene. Kleine bedrijven rapporteren het de doorklik percentage op geactiveerde berichten 119% hoger is dan het is voor ‘zakelijke zoals gewoonlijk’ berichten. Dus door je e-mail lijst onder te verdelen en gerichte berichten te creëren, kun je CTR dramatisch verhogen.
  • Video werkt. Volgens Hubspot statistieken bekijken YouTube gebruikers maandelijks meer dan 3 miljard uren aan online video. Online video adverteren biedt voortreffelijke mogelijkheden voor kleine bedrijven om publiek te bereiken. Als je bedrijf nog niet op YouTube is, is het tijd om daar werk aan te maken.
  • Facebook werkt ook. Eén uit de vijf Facebook gebruikers heeft een aankoop gedaan gebaseerd op een advertentie of bericht op de Facebook website. Dat houdt in dat je actief deelneemt aan berichten en content die het potentiaal hebben om een substantieel aantal gebruikers te bereiken van de 1 miljard actieve maandelijkse gebruikers van Facebook.
  • Het is tijd om te kiezen voor mobiel. Mobiel is zeker één van de grote trends in online marketing. Vijfenveertig procent van de bedrijven voeren momenteel een vorm van mobiel marketing uit. De meest voorkomende tactieken zijn met mobiele websites (70%), gevolgd door een applicatie (55%) en QR codes (49%).