Pegasystems heeft binnen zijn Sales Force Automation-solutie meer functionaliteiten ontwikkeld. Anders dan concurrerende software, stelt Pegasystems bedrijven in staat om processen op maat te creëren voor diverse sectoren, klantsegmenten, geografische gebieden en producten. De CRM soluties van Pega, klantendiensten, SFA en marketing, zijn gemaakt aan de hand van het eenduidige platform dat tevens case- en procesbeheer omvat.

Pega SFA is gemaakt ter optimalisering van de verkoopafdeling, zoals vereist wordt door de grote geavanceerde maatschappijen. Verkoopmedewerkers krijgen bij klanteninteracties en begeleiding van prospects op een knappe wijze ondersteuning van de software. Verder wordt er hulp geboden bij de ontwikkeling van relatiegerichte verkoopstrategieën en de uitvoering voor maximale klant levenswaarde en de dynamische aanpassing van diverse contexten en situaties. De automatisering van kruisfunctionele taken die te maken hebben met de verkoop, zoals de verwerking van bestellingen, goedkeuringen, de naleving van de regelgeving, procedures met betrekking tot aanbesteding en productaanbiedingen zijn allemaal zaken die ook worden ondersteund. Pega SFA zorgt bovendien voor de optimalisering van moeilijke verkooptaken zoals het opvolgen van correspondentie, leads en gelegenheidescalatie.

De oplossing maakt het voor alle partijen mogelijk om als het nodig is, betrokken te worden bij het onderhoud van relaties en het sluiten van overeenkomsten. Onder partijen wordt verstaan: de juridische afdeling, partners, de financiële afdeling en marketing. Pega SFA implementeert volgens de leverancier gemakkelijk met systemen die reeds bestaan, zodat er een beter overzicht wordt klaargespeeld tussen de losse werkzame eilandjes die sinds lang zorgen voor belemmering van het verkoopproces. Het totaal van alle CRM soluties van Pega zijn aanwezig op locatie, in de cloud en als hybride invoeringen.