Selecteer een pagina

Marketing automatisering hulpmiddelen maken het creëren van landing pagina’s gemakkelijk. Ze concentreren zich op het efficiënter maken van het leveren van relevante content aan relevante individuen te relatieve tijden via e-mail en betaal zoekcampagnes. Waarom zou je ze dan ook niet gebruiken om landing pagina’s te creëren voor zoekmachine optimaliseringcampagnes?

Omdat ze je SEO pogingen kunnen schaden. Tenzij ze zijn opgewet om zoekbare landing pagina’s te creëren, kunnen je marketing automatiseringplatforms niet in staat zijn om organisch zoekverkeer en verkopen te drijven.

E-mail marketing platforms waren de ontstaansgeschiedenis van de hedendaagse geraffineerdere marketing automatisering platforms. Tegenwoordig kunnen deze platforms het gedrag van klanten die geïnteresseerd zijn in je producten traceren, om hun doelen te begrijpen en meer gerichte berichten te leveren. Het doel is om potentiële klanten verder te schuiven door de marketing trechter om hen op den duur om te zetten tot betalende klanten.

E-mail campagnes en betaalde zoek advertenties zijn algemene drijvers voor de berichten op maat die worden verkregen op gerichte landing pagina’s. Omdat ze zo doelgericht zijn, voelen marketers zich zelfverzekerd om specifieke promoties daarop te zetten zoals een korting of een speciale download. Natuurlijk willen marketers deze typen gerichte promoties niet toepassen om geïndexeerd te worden voor iedereen om in Google en andere zoekmachines gevonden te worden. De resultaten daarvan zijn scheve statistieken en campagnes met potentiële meerwaarde promoties die veel te breedvoerig worden gedistribueerd wanneer meer klanten de content vinden via organisch zoeken.

Het natuurlijke verlangen om gerichte e-mail en betaalde zoek landing pagina’s buiten organische zoekresultaten te houden, kan de fundering zijn van het gebruik maken van marketing automatisering platforms voor SEO. Tenzij ze zijn ingesteld om specifieke landing pagina’s zoekbaar te maken en andere verborgen van zoekmachine spiders die afhankelijk van de noden van de campagne, geoptimaliseerde landing pagina’s voor organische zoekopdrachten worden gecreëerd met je marketing automatisering platform dat je nergens brengt.