Selecteer een pagina

Als toevoeging tot zijn reeds aanzienlijke lijn van analyse-software en expertise, kondigde IBM onlangs aan dat hij de business intelligence-software leverancier Varicent Software heeft verworven.

De voorwaarden van deze overeenkomst zijn niet gepubliceerd. Op basis van Toronto, was Varicent een besloten vennootschap opgericht in 2003. Het bevat 180 zakelijk klanten, waaronder verzekeringsmaatschappijen, banken, retailers, informatie technologie en telecommunicatiebedrijven. Starwood Hotels, Hertz and Office Depot hebben gebruik gemaakt van het product.

Varicent software verzamelt en stelt rapporten van verkoopdata op uit verschillende systemen, zoals financiën, sales, human resources en IT-afdelingen. Dergelijke data kan dan worden gebruikt ter compensatie voor de werknemer, territoire opdrachten stroomlijnen, analyseren van en rapporteren van verkoop activiteiten en het beheer van verkoopquota.

Deze software zal worden geplaatst in IBM’s  Smarter Analytics lijn van software pakketten, tesamen met analyse software van vorige acquisities, inclusief Algoritmiek, OpenPages, SPSS, Clarity Systems en Cognos. IBM zet software van deze acquisities in pakketten genaamd Smarter Analytics Signature Solutions, die specifieke eisen en zoals fraude detectie en finaciële handelingen en klantenservice registreert.