Antagonist is een hostingleverancier uit Nederland. Deze provider wil de kwetsbare punten in de websites van zijn consumenten automatisch verbeteren. Dit zal tot en met maart 2013 een gratis dienst zijn. Als klanten daarna aangeven dat hun websites automatisch de nodige reparaties dienen te ondergaan, moet er voor deze dienst te betaald worden. De oprichter van Antagonist, Wouter de Vries, vertelde in een interview met Tweaker dat zij niet van plan zijn om software helemaal te updaten op consumentenwebsites, maar om verbeteringen aan te reiken voor gevoelige codes in de software. Door op deze manier te werken, wordt voorkomen dat er schade wordt aangericht aan bijvoorbeeld plugins doordat de software is geüpdatet. Slechts de code die kwetsbaar is, wordt aangepakt. De Vries: “We wachten eventjes, en als de klant geen update uitvoert, ondernemen we zelf actie.” De mogelijkheid om automatisch problemen op te lossen, werkt ook wanneer klanten hun software zelf installeren. Bekende contentbeheersystemen zoals Drupal en WordPress worden ondersteund, maar ook software van shops zoals ZenCart, oCommerce en van forums zoals phpBB. De Vries belooft dat er ook aandacht aan andere software zal worden geschonken als er vaker kwetsbaarheden in optreden. Bedrijven die al verbonden zijn bij Antagonist, kunnen de nieuwe functie ook tot en met het eerste kwartaal van 2013 gratis gebruiken. Daarna wordt er ook van hen betaling vereist voor de software. Antagonist heeft nog niet vastgesteld hoeveel er gevraagd zal worden voor deze dienst. De Vries stelt dat Antagonist de eerste in de wereld is met automatische verbeteringen. Om die reden wil hij niet al te veel kleinigheden prijsgeven over de precieze werking van het systeem. Het is wel duidelijk dat de leverancier plannen heeft om de functionaliteit aan te bieden aan andere leveranciers. Het idee van automatische verbeteringen werd volgens Antagonist geboren vanwege de aantoonbare stijging van beveiligingslekken. De Vries zei: “Wij doen ons uiterste best om servers veiliger te maken, maar vervolgens is de applicatielaag zo lek als een mandje. Dat is dweilen met de kraan open. De meeste webmasters zijn te onwetend of te laks om reparaties door te voeren.” Hij is van mening dat Diginotar een ‘zielig voorbeeld’ is. Dit, omdat er recentelijk is bekendgemaakt dat deze verstrekker van Nederlandse certificaten is gehackt via een cms die niet is bijgewerkt.