Adviesbureau Déhora kiest voor CRM software van Act!

Hoeveel veel CRM software tegenwoordig alleen nog via de cloud worden aangeboden, vinden sommige bedrijven het toch handig om gewoon een pakket op kantoor te hebben draaien. Déhora, een bekend fullservice adviesbureau op het gebied van planning en workforce management dat in de gehele Benelux actief is, zocht vanaf 2014 naar geschikte CRM software voor haar organisatie en nam in juli van dat jaar contact op met het Nederlands Kenniscentrum. Men gebruikte al software van Act, maar volledige CRM functionaliteit voor de sales kon nog niet met de bestaande versie worden gerealiseerd.

CRM softwarevereisten voor Déhora

Binnen de organisatie werkte men nog met een verouderde versie van Act!. Het alleen opslaan van contactgegevens was niet meer waar men anno 2016 echt mee uit de voeten kon. In het nieuwe CRM systeem wilde men veel beter relaties kunnen registeren. Een vanuit de cloud benaderbaar systeem was geen vereiste maar een koppeling met E-mail software zou wel handig zijn. Men wilde gebruikers kunnen exporteren en importeren. Het zou ook een niet een al te ingewikkeld CRM systeem moeten zijn. Men beschikte over een budget van 200 euro per jaar per gebruiker.

Selectie van geschikte CRM softwareleveranciers door het Nederlands Kenniscentrum

Het aantal CRM applicaties dat wereldwijd wordt gebruikt stijgt nog steeds. Op basis van branchespecifieke kenmerken, functionaliteit, prijs én de bedrijfsgrote kan voor elke organisatie een shortlist van softwareleveranciers worden aangedragen die tegemoet komt aan alle eisen die men aan de software stelt. In dit geval kwamen ABCrm, HT24 en PerfectView naar voren als mogelijke kandidaten. Alle drie CRM leveranciers werden bekeken maar Déhora besloot toch om de Act! software gewoon te vernieuwen.

We hebben voor CRM van Act! gekozen omdat we de software zelf kunnen hosten en het hoeft niet in de cloud, het staat nu op onze eigen server. Het programma is erg modelleerbaar en dat was sterker dan bij andere oplossingen.

Over de CRM software van Act!

Act! (van 2010 tot 2013 bekend als ‘Sage ACT!’) is customer relationship management (CRM) software die wordt gebruikt voor het bijhouden van de klant- en prospectgegevens in één database die kan worden gedeeld door meerdere gebruikers. De CRM applicatie is te koppelen aan Microsoft Word, Excel, Outlook, Google Contacts, Gmail en andere populaire toepassingen. Act! is ontwikkeld door ‘Swiftpage’ en heeft meer dan 2,5 miljoen geregistreerde gebruikers.

Volgens een enquête uitgevoerd door het Amerikaanse bedrijf ‘CRM Switch’ in 2013 stond Act! op plaats vijf van meest populaire CRM-software-applicatie onder Amerikaanse bedrijven, en de op drie na meest populaire onder bedrijven met minder dan 100 werknemers. De applicatie wordt verkocht via internationale resellers en ACT! Gecertificeerde consultants en is zowel in de cloud (Act! Hosted) als standalone applicatie te verkrijgen (Act! Pro of Premium versie). In Nederland zijn een groot aantal Act! Certified Consultants (ACC) actief om de software te implementeren en te onderhouden.


Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen informatieaanvrager en CRM softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.

Vraag ons software informatiepakket aan en ontvang gerichte informatie over softwareleveranciers die aan uw specifieke softwarevraag voldoen. Ontvang reviews van gebruikers, introductievideo’s en onze handige checklist.

U krijgt rechtstreeks toegang tot ons selectiehulpplatform zodat u allerlei vragen kunt stellen aan leveranciers. Zo komt u tot een afgewogen beslissing en start u het selectieproces met voldoende kennis en achtergrondinformatie. De vervolgstappen bestaan onder meer uit het uitnodigen van diverse softwareleveranciers voor een gesprek en het bezoeken van de Kennisdag van het Nederlands Kenniscentrum.

Paste your AdWords Remarketing code here