Selecteer een pagina

Bij CRM (Customer Relationship Management) software denken de meeste mensen aan relatiebeheer met klanten of opdrachtgevers van buiten een organisatie. Maar CRM software kan zeker ook gebruikt worden om interne bedrijfsprocessen beter in te richten of om op een veel betere en gecentraliseerde manier met cruciale bedrijfsinformatie om te gaan. Van september 2014 tot begin 2016 was DKTP informatie technologie uit Amsterdam op zoek naar nieuwe CRM software. DKTP voert diverse ontwikkel- en beheeractiviteiten uit op en rond de AS/400 mainframe architectuur, doet aan compleet beheer van ICT- omgevingen en detacheert ICT-personeel gespecialiseerd is in netwerk- en systeembeheer. Daarnaast ontwikkelt deze breed georiënteerde ICT-dienstverlener ook software en websites via het speciaal daarvoor opgerichte DKTP WebConnect. Bij DKTP kan men ook terecht voor het professioneel testen van software.

DKTP draagt zorg voor de beschikbaarheid van kwalitatief hoogwaardige IT-specialisten. Onze klanten kunnen snel beschikken over extra capaciteit of expertise. Wij zorgen voor de juiste persoon op de juiste plek.  DKTP is sinds 1998 actief als detacheerder van ICT-personeel dat gespecialiseerd is in netwerk- en systeembeheer. Inmiddels bestaat meer dan helft van onze activiteiten uit detachering van ICT-specialisten, variërend van helpdeskmedewerkers tot aan testconsultants, ontwikkelaars, projectmanagers en informatieanalisten bij een grote verscheidenheid aan organisaties.

DKTP op zoek naar CRM software om detacheringsafdeling te automatiseren

Jesse Bobbeldijk van DKTP vertelde wat zijn bedrijf precies zocht. Binnen de organisatie werd gebruikt gemaakt van een eigen ontwikkeld systeem waar mensen niet altijd over te spreken waren. DKTP werkt veelvuldig voor klanten die hoogopgeleid ICT-personeel nodig hebben en daar zaten dan soms weer recruiters tussen. In principe zou het nieuwe CRM systeem gebruikt gaan worden om informatie over klanten en mogelijke te detacheren kandidaten beter beschikbaar te krijgen en centraal op te kunnen slaan. Dat zou dan gaan om informatie zoals bijvoorbeeld de CV’s van potentieel te detacheren kandidaten. Ook de contracten met opdrachtgevers zouden binnen de CRM software een plaats moeten krijgen. Het nieuwe systeem zou toegespitst moeten worden op de afhandeling van de bedrijfsprocessen die met de detachering van doen hadden. Uiteraard had dhr. Bobbeldijk ook gewoon een aantal hele praktische wensen zoals bijvoorbeeld een trefwoordenregister zodat informatie snel op te roepen was.

CRM softwareselectie door het Nederlands Kenniscentrum

De selectie die door het Nederlands Kenniscentrum (NKC) voor DKTP werd gemaakt ging tussen twee kandidaten; QBS MainDashboard en OneBizz. Na gesprekken tussen DKTP en OneBizz werd door dhr. Bobbeldijk geconcludeerd dat de functionaliteit waar ze speciaal naar op zoek waren niet compleet kon worden geleverd. Op zoek dus naar een softwareleverancier die echt in de detacheringswereld thuis was. Uiteindelijk werd de keuze gemaakt voor de CRM tools van OTYS Recruiting Technology uit Veenendaal.

We hebben uiteindelijk een keuze gemaakt voor software van OTYS. De implementatie gaat in de herfst van 2016 beginnen en deze gaat ongeveer 6 tot 8 weken duren. De reden van de keuze was dat deze software erg goed past bij onze bedrijfsprocessen. Daarnaast hebben we ook gekeken naar de prijs in vergelijking met de rest van de markt en dat zag er erg goed uit. Ze waren niet duurder en het sloot erg goed aan. Bovendien hadden ze ervaring met detacheringsbureaus. Er waren ook referenties van een aantal van onze medewerkers met betrekking tot de software van OTYS en deze waren erg positief. Dus vandaar deze keuze.

Over de software van OTYS Recruiting Technology

OTYS biedt softwareproducten aan die het wervings- en selectieproces vereenvoudigen, versnellen en verbeteren. Klanten van deze gespecialiseerde softwareleverancier zijn uiteraard werving & selectiebureaus, uitzendbureaus en detacheringsbureaus, maar ook HRM organisatie en vacaturebanken behoren tot de vaste opdrachtgevers. OTYS werkt voor zowel grote multinationals als kleine bedrijven en start-ups. De diensten van OTYS variëren van het ontwikkelen van websites tot het compleet implementeren van volledig geïntegreerd CRM systemen inclusief bijbehorende mobiele applicaties. Bij OTYS werken ruim 100 mensen, verspreid over de kantoren in Veenendaal (hoofdkantoor), Amsterdam, Gent, Praag en Parijs. De software van OTYS is modulair beschikbaar en zodoende ook geschikt voor organisaties die hele specifieke functionaliteit zoeken en niet gelijk een volledige CRM omgeving willen implementeren.

Meer over de gespecialiseerde CRM software van OTYS leest u op de website van het bedrijf.


Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen informatieaanvrager en CRM softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.

Vraag ons software informatiepakket aan en ontvang gerichte informatie over softwareleveranciers die aan uw specifieke softwarevraag voldoen. Ontvang reviews van gebruikers, introductievideo’s en onze handige checklist.

U krijgt rechtstreeks toegang tot ons selectiehulpplatform zodat u allerlei vragen kunt stellen aan leveranciers van CRM software. Zo komt u tot een afgewogen beslissing en start u het selectieproces met voldoende kennis en achtergrondinformatie. De vervolgstappen bestaan onder meer uit het uitnodigen van diverse softwareleveranciers voor een gesprek en het bezoeken van de Kennisdag van het Nederlands Kenniscentrum.