Selecteer een pagina

Alfa Accountants en Adviseurs heeft voor haar ruim dertig vestigingen en 800 medewerkers gekozen voor de accountancysoftware van AFAS. De eerste fase van de implementatie is eind februari afgerond. Uitgangspunten tijdens het selectietraject waren onder meer snellere en effectievere managementinformatie en standaardisatie van processen ten behoeve van de efficiency. Daarom is gekozen voor een centrale installatie en inrichting van de verschillende modules.
De keuze van Alfa Accountants voor AFAS is sterk beïnvloed door de visie van AFAS op standaardisatie en integratie van bedrijfsprocessen. Projectleider Erik van der Linden: “De AFAS-organisatie is zelf een schoolvoorbeeld van standaardisatie van processen. Daarnaast werkt Alfa, zoals de visie van AFAS onderschrijft, bij voorkeur zoveel mogelijk geïntegreerd. Dat levert ons optimaal inzicht in de bedrijfsvoering op.”

De verschillende modules worden in meerdere fases geïmplementeerd. In de eerste fase zijn HRM, CRM, Financieel (interne administratie) en het voor Alfa belangrijke onderdeel Uren/Declaraties geïmplementeerd. Lid van de hoofddirectie Fou-Khan Tsang: “Belangrijk voordeel van Profit Accountancy is dat de HRM-component geen ondergeschoven kindje is. Zo hebben we de verlof- en ziekteregistratie onder controle en wordt in 2008 de digitale verlofregistratie via AFAS Profit geactiveerd.” De implementatie van de meer dan dertig vestigingen is zeer strak gecoördineerd en heeft, volgens planning, precies een jaar geduurd.”

Alfa Accountants en Adviseurs is een ambitieuze organisatie die momenteel een sterke groei doormaakt. Fou-Khan Tsang: “Door onze sterke groei is transparantie en tijdigheid van rapportages van het grootste belang. Met Profit Accountancy kunnen we sturen op feiten. Door alle opties die het programma biedt optimaal te benutten en een aantal zaken te centraliseren, kunnen we nu al tien dagen na de afsluiting rapporteren. Eerder was dat pas rond de 21ste van de maand! Ander voordeel van Profit Accountancy is dat we meer inzicht verkrijgen in klantprocessen. Met behulp van Workflowmanagement kan de voortgang continu worden gemeten.”

Bron: Afas