Aveno ondertekende eind november de contracten met Strategic IT voor de installatie en implementatie van Microsoft Dynamicsâ„¢ NAV gecombineerd met SI Foodware®. De leverancier van eetbare oliën zocht een nieuwe oplossing die nauwer aansluit bij de bedrijfsprocessen. Algemeen directeur Steven Van den Berghe vertelt: “Wij hebben voor Strategic IT gekozen, gezien hun kennis en ervaring in onze branche.” Aveno levert een uitgebreid gamma eetbare oliën en vetten, frituuroliën, bakkerij-ingrediënten en margarines in verschillende types en verpakkingen. Het credo van Aveno omhelst open communicatie, luistervaardigheid en klantgericht denken laten resulteren in een win/win situatie. Door de jarenlange ervaring in de eetbare oliën en vetten blinkt Aveno uit op kennis en professionaliteit. Van den Berghe: “Wij creëren consequent nieuwe concepten die ons in staat stellen een flexibel leveringsproces te handhaven bij retailers, groothandels, voedingsmiddelenagenten en grote cateraars.” Aveno, bekend van het merk Delizio, vormt onderdeel van de AOR-groep. Daarnaast levert Aveno eveneens meerdere private labels oliën voor menselijke consumptie. Op dit moment werkt Aveno nog met Topmaster, een boekhoudsoftwarepakket voor startende ondernemers. Wegens continue groei dringt de noodzaak tot investeren in de communicatie met de zakenpartners zich aan. “De keuze voor Dynamics NAV was snel gemaakt,” vertelt Van den Berghe: “Vanwege de hoge graad van gebruiksvriendelijkheid en de goede integratie met andere IT-producten, al dan niet Microsoft based.” Vervolgens heeft Aveno gekozen voor Strategic IT als implementatiepartner, dankzij hun kennis en ervaring in de olie-branche. Van den Berghe vertelt: “Eén van onze toeleveranciers, eveneens actief in de eetbare oliën, is reeds klant bij Schouw Informatisering, de Nederlandse holding van Strategic IT. Hun positieve ervaring gaf de uiteindelijk doorslag om voor Strategic IT te kiezen.” Het project start in januari 2008 en omhelst een drietal fasen. De eerste fase omvat de implementatie van de financiële administratie, de inkoop- en verkoopadministratie en voor een deel het voorraadbeheer. Hierbij ligt de nadruk op het inzichtelijk maken van de termijnposities van de diverse olie- en vet contracten. Fase twee richt zich op de optimalisatie van het voorraadbeheer en de ondersteuning van de afvulactiviteiten. De derde en laatste fase implementeert een tracking web-applicatie, waarmee klanten rechtstreeks hun orders en andere van belang zijnde gegevens kunnen volgen.
Bron: Strategicit