Selecteer een pagina

Aan het begin van het nieuwe jaar overloot CMScenter.be de belangrijkste trends in CMS-land van 2006. Vandaag deel 3 van dit overzicht. Een van de meest besproken trends op het vlak van de marketingcommunicatie in 2006 was ongetwijfeld het blogging-fenomeen. Blogs worden steeds vaker ook ingezet voor bedrijfsdoeleinden. De achterliggende reden van die evolutie is de behoefte van de consument om zichzelf uit te drukken. 

Dankzij de digitale technologie beschikt die consument vandaag over de middelen om dat makkelijk, snel en goedkoop te doen.
 
Blogs zijn één vorm waaronder die evolutie zich aan ons voordoet. Anderen zijn fenomenen als wiki’s, waar verschillende mensen deelnemen aan de totstandkoming van een thematisch stuk content, podcasts, videoblogs en zo meer.
 
De toenemende macht van de vrijuit sprekende digitale consument heeft er ook toe geleid dat de regels van de marketingcommunicatie veranderen.
 
Vroeger (en ook nu nog al te vaak) verstop(t)en bedrijven zich achter een ‘corporate’ monoloog waarbij de consument de verbruiker was van marketing- en PR-content en het bedrijf de ‘verspreider’, vaak in een taal die ver af stond van de alledaagse ‘mensentaal’.

Lees verder op CMScenter.be 
Bron: CMScentraal