Aan het begin van het nieuwe jaar overloot CMScenter.be de belangrijkste trends in CMS-land van 2006. Vandaag deel 5 van dit overzicht. In een interview met Pieter Varkevisser, de CEO van WCMS-leverancier Tridion, noteerden we begin dit jaar de volgende woorden uit de mond van de geïnterviewde: “Waar voorheen werd verondersteld dat WCM in ECM zou verdwijnen, wordt nu door alle belangrijke marktanalisten onderkend dat WCM als apart gebied zal blijven bestaan.”
En dat klopt. Het is een beetje hetzelfde als bij de interactieve reclamebureaus: een deel van hen zullen ongetwijfeld vroeg of laat opgaan in grote reclamebureaus terwijl anderen zich net zullen blijven toeleggen op interactieve media. Het is het verhaal van een totaalbenadering (en volgens sommigen toegevingen op het vlak van de performantie van de individuele onderdelen) of kiezen voor een specifieke expertise.
Het is boeiend om te zien hoe er bij de spelers twee grote trends zijn: de eerste is, zoals we al beschreven, de integratie van het WCMS in grote ECM suites.