Cognos heeft zich aangesloten bij de AppExchange van salesforce.com, de eerste on-demand dienst voor het opslaan en delen van bedrijfsapplicaties. Met Cognos 8 Business Intelligence (BI) op de lijst van AppExchange kunnen klanten van salesforce Winter ?07 ervaren hoe ze met de zero-footprint, bedrijfsbreed inzetbare rapportage- analysefunctionaliteit van Cognos het inzicht in en begrip van hun marketing- en verkoopinitiatieven vergroten.
Ook introduceert Cognos de Cognos Data Adapter for salesforce. Deze geeft zowel gebruikers van salesforce als van Cognos 8 BI direct toegang tot data van salesforce en maakt het mogelijk om informatie uit salesforce te combineren met andere historische en transactiedata uit de hele organisatie. Daardoor krijgen beslissers op alle niveaus een completer en eenduidiger beeld van de bedrijfsinformatie via één totale BI-oplossing. Daarbij kunnen klanten van Cognos en salesforce BI-informatie uit het hele bedrijf bekijken en gebruiken via vertrouwde interfaces, zoals het bedrijfsportaal, Microsoft Office, de bedrijfszoekmachine en mobiele apparatuur.
Met de salesforce-suite met on-demand CRM-applicaties van het bedrijf kunnen klanten al hun informatie over verkoop, ondersteuning, marketing en partners on-demand beheren en delen. Apex, het on-demand platform, maakt het klanten, ontwikkelaars en partners mogelijk om nieuwe, krachtige on-demand applicaties te bouwen die verder gaan dan CRM. Alle Apex-componenten en -applicaties zijn eenvoudig te delen, uit te wisselen en te installeren via salesforce.com?s AppExchange-directory. Sinds 31 oktober 2006 beheert salesforce.com klantinformatie voor ongeveer 27.100 klanten en 556.000 betalende abonnees.
Bronnen: CRMcentraal & Database Magazine