Selecteer een pagina

Covide-software is als Open Source gratis te downloaden op SourceForge. Daarnaast kan de software volledig werkend worden gehuurd via het ASP/SaaS-model of lokaal geënstalleerd worden geleverd via een partnerkanaal. Nu de trainingen zijn uitbesteed aan AT Computing gaat Covide vanaf 1 juli wel geld vragen voor telefonische ondersteuning van klanten en partners. Onder het motto “ook bij ons moet de schoorsteen roken” gaat Covide vanaf 1 juli stoppen met kosteloze telefonische support aan klanten en partners. Support via de interne helpschermen en zelfs emailsupport via het supportformulier blijven wel zonder kosten. Voor telefonische support kunnen klanten en partners vanaf nu een zogenaamde supportcard aanschaffen. Tot deze stap is het Barneveldse softwarehuis gekomen, omdat de software op basis van door klanten aangedragen wensen elk kwartaal wordt geupdate, maar diezelfde klanten zich niet direct massaal inschrijven voor trainingen. “Hierdoor zijn gerealiseerde vernieuwingen bij steeds meer gebruikers en ook partners onbekend en wordt meer dan gewenst gebruik gemaakt van de supporttelefoon. Tel daarbij de investeringen die we momenteel doorvoeren om te kunnen blijven opschakelen op basis van de vraag vanuit de markt en het is duidelijk, dat Covide een nieuwe fase in gaat.” aldus Willem Massier, ceo van Covide BV. De basistrainingen zijn trouwens inmiddels ook helemaal uitbesteed aan AT Computing uit Nijmegen. Deze tot dusver vooral op techneuten gerichte Linux-opleider slaat daarmee ook een nieuwe weg in.

Bron: Covide