Selecteer een pagina

Door een intensieve samenwerking tussen CRM excellence en de Leidse Onderwijsinstellingen (LOI) is voor het eerst in Nederland een professionele opleiding tot CRM executive [of later CRM Manager] via afstandsonderwijs beschikbaar. Deze opleiding voorziet in de behoefte van vele professionals om zich naast hun dagelijkse werkzaamheden te specialiseren op het gebied van Customer Relationship Management.

Jarenlange ervaring via internet beschikbaar

De uitgebreide CRM – praktijk ervaring van de afgelopen 20 jaar van CRM excellence is gecombineerd met de jarenlange ervaring op het gebied van afstandsonderwijs van de LOI. Het initiatief van de LOI heeft ertoe geleid dat materialen, begeleiding en coaching via internet beschikbaar zijn. “Doordat praktische CRM kennis direct toepasbaar is en in de eigen tijdsplanning ingepast kan worden, geeft het veel professionals de mogelijkheid hun kennis verder uit te bouwen en hun carrière verder vorm te geven” , aldus Marielle Dellemijn, directeur van CRM excellence.

Einddoel

Customer Relationship Management is een belangrijk aandachtsgebied in iedere bedrijfstak. Daarnaast wordt CRM meer en meer een boardroom issue, dus een wezenlijk kennisgebied van de gemiddelde manager. Zowel voor IT, commercie, service management als algemeen management. Daar zijn CRM excellence en de LOI dan ook op ingesprongen, zodat na afronding van de cursus de student gereed is voor een carrière als CRM Executive of CRM Manager. De opleiding is ook bedoeld voor managers in de ICT of commercie, die hun vakkennis willen uitbreiden en gedegen CRM kennis binnen hun eigen vakgebied willen toepassen.

Inhoud van de opleiding

De opleiding betreft het brede scala aan invalshoeken waar CRM mee verbonden is. Strategische en organisatorische aspecten, bedrijfsprocessen en verandermanagement komen uitgebreid aan de orde. Maar ook de meer inhoudelijke kennis van klantinformatie, communicatie, ICT, wetgeving en projectmanagement zijn onderdeel van de opleiding.

Auspiciën

Het studieprogramma is ontwikkeld onder auspiciën van de CRM Association, het platform voor het delen van kennis en ervaringen op het gebied van CRM.

Bronnen: CRMcentraal & CRM excellence