Selecteer een pagina

Op 17 september presenteerde Dynamicweb tijdens de jaarlijkse partnerdag de release van Dynamicweb V7. Dynamicweb V7 omvat meer dan alleen nieuwe modules en uitgebreide functionaliteiten. Dynamicweb 7 introduceert een geheel nieuwe manier van het werken met Dynamicweb CMS.

Enkele voorbeelden van Dynamicweb CMS V7:

  • Office 2007 look-and-feel: een veel snellere en eenvoudigere interface
  • Data Management: Benut eigen en externe databases zonder te hoeven programmeren. Maak bijvoorbeeld uw eigen leaddatabase met rechtstreekse integratie met de website en optimaliseer uw verkoopproces.
  • Gebruikersbeheer: Sterk verbeterde interface en processen voor sneller, eenvoudiger en consistenter beheer van gebruikers, rollen en rechten.

Wat kunt u met Dynamicweb 7?

De nieuwe versie biedt u een geheel nieuwe manier van het beheren van inhoud en gebruikers in Dynamicweb CMS. Dat betekent minder klikken, een logischere pagina- en alineastructuur en niet in de laatste plaats meer intelligente manieren voor het structureren van gegevens.

Dagelijkse gebruikers zien een veel gebruikersvriendelijker interface, die is gebaseerd op de ontwerpfilosofie van Microsoft Office. Het systeem wordt daardoor overzichtelijker en nieuwe gebruikers van CMS zullen sneller de mogelijkheden van het systeem leren gebruiken.

Gebruikers kunnen bijvoorbeeld ook rechtstreeks in de back-end kijken hoe een gewijzigde alinea er in de front-end uitziet. Ze hoeven daardoor niet meer te schakelen tussen een back-end- en een front-endvenster om hun wijzigingen te kunnen zien.

Met Dynamicweb 7 wordt het ook eenvoudiger om rechtstreeks vanaf de pagina waarin wordt gewerkt sjablonen te maken en bewerken. Zo kunnen er sneller sjablonen voor verschillende typen wijzigingen worden gemaakt.

  • Veel eenvoudiger werken met database-inhoud
  • Onder de overkoepelende kop Data Management hebt u nu centraal toegang tot een hele reeks databasehulpmiddelen.
  • De Database Management-functies die u kunt gebruiken, zijn onderverdeeld in vier dimensies:
    • Connections: maak verbinding met een Access- of SQL-database.
    • Views: maak geavanceerde overzichten met behulp van allerlei verschillende criteria.
    • Forms: maak een formulier op basis van velden in bestaande tabellen of op basis van een heel nieuwe tabel.
    • Publishing: publiceer een weergave (een lijst met gegevens) op de website. U kunt bijvoorbeeld lijsten met de meest recente bijdragen op een forum publiceren.

U kunt deze hulpmiddelen gebruiken voor het uitvoeren van zeer uiteenlopende taken. Maak bijvoorbeeld een volledig geautomatiseerde lead-setup, waarbij gegevens van formulieren op uw website en uw eigen databases worden gecombineerd tot een uitgebreid informatieregister met mogelijke klanten.

Verbeterd gebruikersbeheer

Ook wordt het nieuwe concept Gebruikersbeheer geïntroduceerd. Dit is een fundamentele en ingrijpende verbetering van de manier waarop gebruikers worden beheerd in Dynamicweb.

Het beheer van rechten kan nu worden gecentraliseerd op de afzonderlijke modules en functies, zodat rechten niet meer voor afzonderlijke gebruikers hoeven te worden toegekend. U kunt bijvoorbeeld rechten instellen voor pagina’s, taalpakketten en modules.

Het hele proces van het beperken van rechten voor bepaalde modules en functies wordt hierdoor effectiever dan wanneer wijzigingen moet worden doorgevoerd voor elke afzonderlijke gebruiker.

Nieuwe mogelijkheden met de Filemanager

Onder de vele andere nieuwe functies zullen u ongetwijfeld ook een aantal nieuwe mogelijkheden in de filemanager opvallen. Hier wordt onder andere een nieuwe, geavanceerde afbeeldingseditor geïntroduceerd waarmee u afbeeldingen kunt roteren en kleurenschema’s kunt wijzigen. Met de nieuwe thumbnails hebt u bovendien een beter overzicht van uw afbeeldingen en bestanden.

U kunt zo ook razendsnel een overzicht van uw bestanden maken en deze naar wens bewerken.

Bron: CMS