Vorige week heeft Royal FrieslandCampina in samenwerking met internetbureau eFocus haar nieuwe corporate website gelanceerd. De nieuwe website van de internationale zuivelonderneming, eind vorig jaar ontstaan uit de fusie tussen Friesland Foods en Campina, is een belangrijk onderdeel van de nieuwe communicatiestrategie.
De website bedient een breed scala aan corporate doelgroepen. FrieslandCampina zet de nieuwe website in om relevante informatie met deze doelgroepen te delen. Zo wordt de relatie met verschillende doelgroepen zeer gericht ingestoken en onderhouden.
Zuivelonderneming Royal FrieslandCampina heeft met de lancering van de nieuwe website, ook haar logo gepresenteerd. Het nieuwe logo verbeeldt de ambitie van FrieslandCampina om mensen verder te helpen door meer uit melk halen. FrieslandCampina transformeert melk tot een veelheid aan zuivelproducten. Daarbij draait het om fascinatie bij leden-melkveehouders en medewerkers voor melk. Van groot belang is verder samenwerking in de keten tussen de leden-melkveehouders (die de melk produceren), medewerkers (die de melk verwerken), klanten (die de producten en ingrediënten afnemen) en consumenten (die de producten gebruiken).
De corporate website van FrieslandCampina geeft hier invulling aan. De website is de spil in de relatie tussen mensen, FrieslandCampina en melk. In de eerste release van het platform is de basis gelegd voor de online omgeving van FrieslandCampina. De website is ‘all about milk’ en biedt, naast informatie over FrieslandCampina en haar producten, veel informatie over veel aspecten van melk.
In voorbereiding op de fusie zijn Friesland Foods en Campina samen met eFocus in het vierde kwartaal van 2008 gestart met de realisatie van de nieuwe corporate website, op basis van de uitgangspunten die Friesland Foods en Campina voor de site hadden geformuleerd. In een relatief korte doorlooptijd heeft eFocus zowel het concept neergezet en de vormgeving verzorgd, als de gehele corporate website technisch gerealiseerd.