De Alliance & Leicester Commercial Bank gaat het FileNet P8 Enterprise Content en Business Process Management platform inzetten voor zijn microfilmarchief, bestaande uit images van cheques, stortings- en aanvraagformulieren. Dit archief groeit dagelijks met maar liefst 600.000 items.De bank wil de cases sneller afhandelen en gaat hiervoor het FileNet P8 platform optimaal inzetten. Dit moet zorgen voor een grotere productiviteit, verbeterde klantenservice en goed inzicht in de business processen. Partner in dit verhaal zijn de mensen van het Accenture Information Management
Services team.
FileNet P8 platform biedt de bank een elektronische repository van gescande images van cheques, formulieren en klantencorrespondentie. Deze images zijn te raadplegen om sneller en effectiever aanvragen af te handelen. Via één druk op de knop heeft de gebruiker alle informatie van een klant ter beschikking, waaronder de laatste contacten met de bank, de voorgeschiedenis en huidige status van ieder uitstaand verzoek. FileNet P8 verbetert het inzicht in cases. De klantenservice kan direct zien in welk stadium binnen het proces de case zich bevindt waardoor de medewerkers en managers een helder beeld van hun werkstroom krijgen. Daarnaast kan men zien welke cases wachten op hun actie.
Bronnen: CMScentraal & Business Process