Selecteer een pagina

Ferry van Oosterwijk van Publiekzaken en Caroline Warmerdam van Salesmanager Software BV ondertekenden op 31 oktober een contract voor een accountmanagementsysteem, waardoor de Gemeente weer een stap verder is in de professionalisering van de dienstverlening aan de Tilburgse ondernemers. Met behulp van dit systeem kunnen medewerkers van Ondernemerszaken in één keer zien wat er voor een ondernemer allemaal binnen de gemeente speelt.

De gemeente Tilburg is een Midden-Brabantse gemeente met ruim 200.000 inwoners. De ambtelijke organisatie telt ongeveer 1800 medewerkers.

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier diensten met een concernstaf. Deze diensten zijn ingericht op basis van de vraaggerichtheid van de burgers en instellingen: Beleidsontwikkeling (stedelijk beleid), Gebiedsontwikkeling (uitvoering en beheer op wijkniveau) en Publiekszaken (contacten met burgers en ondernemingen). Daarnaast is er een Servicedienst die de interne organisatie ondersteunt. Ondernemerszaken is een onderdeel van de dienst Publiekszaken en bestaat naast het afdelingshoofd met secretariaat uit 4 teams. Totaal werken er 34 medewerkers bij Ondernemerszaken.

De afdeling Ondernemerszaken vormt het contactpunt voor alle bedrijven en ondernemingen in de regio van Tilburg. De afdeling heeft de ambitie om alle dienstverlening van de gemeentelijke organisatie integraal aan te bieden, en één vraagbaak te zijn voor het bedrijfsleven. Een uitgangspunt hierbij is dat de contacten digitaal, schriftelijk en persoonlijk kunnen plaatsvinden. Het persoonlijk contact vindt veelal plaats op afspraak, en voor de digitale contacten beschikt de afdeling over een kennisbank via internet en mailcentre. SalesManager wordt ingevoerd ten behoeve van het onderhouden en beheren van alle contacten met de bedrijven en instellingen.

Bronnen: CRMcentraal & SalesManager