KPN.com, een van de grootste online retailers van Nederland, heeft recentelijk het consumentengedeelte van haar website geheel voorzien van een nieuwe vormgeving. Dit is de eerste stap in een reeks vernieuwingen die KPN.com in staat moet stellen sneller te innoveren in het online kanaal. De nieuwste versie van het leidende web content management systeem GX Webmanager wordt het platform dat deze strategie mogelijk maakt. Nadat KPN.com van een nieuwe vormgeving is voorzien, ontworpen door Ordina Clockwork, wordt nu het web content management platform achter de site geheel vernieuwd. De komende jaren gaat KPN.com het online kanaal nog centraler stellen in haar verkoopstrategie. “KPN eist daarbij een hoge mate van flexibiliteit van de producten in haar doelarchitectuur om de juiste balans te vinden tussen stabiele bedrijfsprocessen en de voortdurende innovatie die vereist is in het online kanaal”?, aldus Alexander Mul, manager competence center Retail en Raj Singh, manager Business Development CRM Portals. GX WebManager 9 stelt KPN in staat sneller dan de concurrenten te reageren op de hoge verwachtingen die de online consumenten hebben. Door de inzet van de unieke GX WebManager Component Bundles (WCB”s) wordt KPN in staat gesteld specifieke functionaliteit te ontwikkelen die runtime toegevoegd kan worden aan het platform. Bart Heilbron, Commercieel Directeur van GX: “De aansluiting op de bestaande interne systemen en stabiliteit van de omgeving blijft tegelijkertijd gewaarborgd. GX WebManager biedt KPN.com op deze manier “Stable Agility”; maximale flexibiliteit op een robuust en open platform voor web content management”?.
Bron: GX