Selecteer een pagina

Intelliworks, Inc., een bedrijf op het gebied van customer relationship management (CRM)-oplossingen voor het hoger onderwijs, maakte vandaag haar nieuwe generatie CRM-platform Orion bekend. Orion CRM is van de grond af opgebouwd als een volledig op internet gebaseerde on-demand oplossing en de eerste multi-tenant Software as a Service (SaaS)-oplossing die specifiek gericht is op de unieke behoeften van het hoger onderwijs. “Orion komt tegemoet aan de behoeften van instellingen op het gebied van het hoger onderwijs en biedt een soepelere werkwijze voor marketing- en rekruteringsactiviteiten”, aldus Dev Ganesan, President en CEO van Intelliworks. “Het is eenvoudig en snel in het gebruik. Je kunt je gegevens laden en je reclamemateriaal snel de deur uit doen. Dit kan allemaal tegen ongelofelijk lage kosten, weinig risico en om eerlijk te zijn, zonder al te veel inspanning.” “Orion belichaamt, als verticaal gerichte Enterprise 2.0-oplossing, de principes van producten van Salesforce.com en Facebook door eenvoud, samenwerking en rijke gebruikerservaringen te combineren in het DNA van zijn architectuur”, aldus Anirban Chakrabarti, Vice President of Product Marketing bij Intelliworks. “Met dit zeer schaalbare en configureerbare multi-tenant platform kan Intelliworks tegemoet komen aan de behoeften van het hoger onderwijs, waar de budgetten en middelen op het gebied van IT beperkt zijn en waar bedrijfsprocessen en de werkstroom per instituut verschillen.” Orion biedt instellingen gebruiksgemak en snelle configuratie en implementatie, alles binnen één internetbrowser. Omdat er geen software hoeft te worden geënstalleerd, kan de Orion SaaS-oplossing in veel kortere tijd en tegen veel lagere kosten worden gebruikt dan bestaande systemen en inspanningen op het gebied van interne ontwikkeling in beslag zouden nemen. Activiteiten zoals het laden van gegevens en het ontwikkelen van doelgerichte marketingcampagnes kunnen in minder dan een uur worden uitgevoerd. Gebruikers kunnen een link op hun CRM-homepage plaatsen waarmee ze een overzicht krijgen van hun campagnes, contactpersonen, activiteiten, etc. Instellingen op het gebied van hoger onderwijs, van economisch en administratief onderwijs, vakscholen, onderwijscentra en instellingen met een winstoogmerk tot bachelorprogramma’s, profiteren van Orions eigenschap-rijke, 100% op internet gebaseerde SaaS-omgeving. “SaaS-oplossingen kregen het afgelopen jaar steeds meer aandacht binnen de bredere bedrijfsgemeenschap”, aldus Catherine Burdt, Sr. Analyst bij Eduventures, Inc. “Zowel kleine als grote instellingen op het gebied van hoger onderwijs kunnen profiteren van de lage eigendomskosten, de rijke gebruikerservaring en de korte stilstandtijd van het systeem die zo kenmerkend zijn voor dit softwaremodel. Terwijl bedrijven zich richten op het hoger onderwijs, doen oplossingen gericht op de behoeften van deze sector op het gebied van CRM, marketing en communicatie het goed.” De Orion-oplossing stroomlijnt marketing- en communicatiefuncties met betrekking tot relaties bij instellingen op het gebied van hoger onderwijs. Tegelijkertijd maakt deze oplossing betere interactie tussen afdelingen en programma’s mogelijk. Het platform biedt een volledig overzicht van alle contactpersonen en de communicatie met deze contactpersonen, op één gecentraliseerde locatie. Tijdens de lancering, zomer 2007, wordt meer informatie over de eigenschappen en de prijs van Orion bekend gemaakt.

Bron: Intelliworks