Selecteer een pagina

Uitvaartverzekeraar Dela introduceerde dit najaar tegelijkertijd met een nieuwe corporate identity en tv-campagne ook een vernieuwde internetsite. De nieuwe website wordt beheerd in Morello, het web content management systeem van Mediasurface, en is geïntegreerd met een backoffice applicatie van Quinity.“De oude website was volledig geprogrammeerd door een extern bureau. Voor iedere, zelfs kleine wijziging, moesten we een mail sturen voor aanpassing van de website.”, vertelt Tim Nijhuis, internetmarketeer van DELA. “Met het web content management systeem Morello van Mediasurface wordt de website volledig door Dela eenvoudig zelf beheerd in een gebruikersvriendelijke redactieomgeving. Door de uitgebreide mogelijkheden van Morello voor zoekmachineoptimalisatie, kunnen we de website effectiever als marketingtool inzetten.“.

“De website is een belangrijk marketinginstrument voor ons, 11% van onze verzekeringen worden via het internet afgesloten. Met dit CMS kunnen we de website verder uitbouwen. Als marktleider willen we onze positie bevestigen. We streven naar meer interactie zowel met potentiële als bestaande verzekeraars. Ook de communicatie via de website wordt daarop afgestemd.”, licht Tim Nijhuis toe. Zo zal Mijn Dela voor bestaande leden via een inlogfunctionaliteit toegang geven tot een persoonlijke pagina. Maar ook zullen Intermediairs en Beleggers een eigen extranet krijgen binnen deze webomgeving. De uitvaartverzekeraar wil de Uitvaart top 50 verder uitbouwen, muziek koppelen en enquêtes inzetten. Daarnaast zijn er ideeën voor streaming video, zodat bijvoorbeeld ook in het buitenland een uitvaartdienst kan worden gevolgd. Ook zal het intranet op termijn binnen Morello worden gebracht

De implementatie en grafische vormgeving van de website is verzorgd door Indivirtual. De gehele implementatie is snel verlopen, binnen 4 maanden, zodat tegelijkertijd met de introductie van de nieuwe corporate identity ook de website in de nieuwe huisstijl kon worden gepresenteerd. In eerste instantie is de informatie van de oude website omgezet naar de nieuwe huisstijl en het nieuwe CMS. Momenteel wordt metadata toegevoegd, voor het nog zoekmachinevriendelijker maken van de site. De volgende stap is het toevoegen van nieuwe functionaliteit.

Door de integratie van de formulierengenerator van Quinity met Morello komen internetaanvragen direct bij de backoffice binnen. Daarnaast heeft Quinity een virtuele adviseur ontworpen. Consumenten die meer willen weten over de mogelijkheden rond een uitvaart en over de kosten ervan, kunnen sinds eind augustus terecht bij de virtuele adviseur van DELA op de website van de uitvaartverzekeraar. Het is zelfs mogelijk voor intermediairs om deze applicatie in hun eigen site te integreren en daarbij zelf de vormgeving te bepalen

Bronnen: CMScentraal & Mediasurface