Microsoft Dynamics AX van ICT-alleskunner CEGEKA biedt complete CRM functionaliteit voor autoreparatiebedrijf

Een bedrijf gespecialiseerd in de reparatie van auto’s, was op zoek naar een nieuwe CRM oplossing en nam in mei 2014 contact op met het Nederlands Kenniscentrum. De applicatie moest niet al te ingewikkeld zijn. Het bedrijf beschikte al over een ERP systeem en gegevens zouden hiermee gemakkelijk uit te wisselen moeten zijn. Het Nederlands Kenniscentrum kreeg in 2015 en 2016 veel informatieaanvragen voor het selecteren van geschikte CRM software. Het CRM landschap in Nederland groeit nog steeds als kool. Het komt bijna altijd neer op één specifieke vraag; wat heeft men precies nodig? Word het een standalone applicatie die vanuit de cloud wordt afgenomen of wil men koppelingen kunnen realiseren met andere software?

Softwarevereisten nieuwe CRM applicatie

Het bedrijf werkte alleen B2B en zocht een CRM applicatie met een een handige rapportagetool. Er was intussen ook een ERP implementatie binnen de organisatie in gang gezet en de invoering van een nieuwe CRM applicatie moest daar niet tussendoor gaan lopen. Het nieuwe CRM systeem zou klantgegevens moeten kunnen registeren en een geschikt hulpmiddel moeten zijn om de juiste opvolgingen en afspraken met klanten in te kunnen plannen.

Advies van het Nederlands Kenniscentrum voor de selectie van nieuwe CRM software

Op basis van de eenvoudige en duidelijke wensen van het bedrijf, selecteerde het Nederlands Kenniscentrum vier specifieke CRM leveranciers die mogelijk een oplossing konden bieden. ABCrm en Zoho CRM van leverancier HT24 zouden tegemoet kunnen komen aan de specifieke softwarevereisten van de organisatie. Daarnaast waren Update CRM en ACT! leverancier TENDENZ ook mogelijke partijen die in aanmerking konden komen. Het selectieproces kreeg echter een logische wending toen men vanuit het bedrijf melde dat diverse business units al werkten met Microsoft Dynamics AX van leverancier Cegeka en dat de CRM mogelijkheden binnen AX ook in deze situatie te gebruiken waren.  

We hebben heel bewust gekozen voor Microsoft Dynamics AX met Cegeka als leverancier. Ze sloten echt het beste aan en vandaar dat de keuze vrij snel genomen was. Het systeem is ook op de toekomst gericht en het is een grote partij die steeds innoveert.

Over Cegeka

Cegeka uit Hasselt werkt aan IT-consultancy opdrachten, de integratie van ICT-infrastructuur, de ontwikkeling en implementatie van ICT-toepassingen en outsourcing. Het van origine Belgische ICT-bedrijf huisvest ICT van zijn klanten in de eigen datacenters in Hasselt, Leuven, en Veenendaal (NL). Een nieuw modern datacenter werd eind 2015 in Geleen geopend. Bij de Cegeka Groep werken meer dan 3500 mensen en in 2015 had het bedrijf een bruto omzet van circa 370 miljoen euro. Cegeka heeft vestigingen in 11 Europese landen waaronder thuishaven België maar ook in Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slowakije n Tsjechië.

Cegeka en Microsoft Dynamics oplossingen

Met de overname van Edan Business Solutions in juli 2015 heeft Cegeka veel kennis over Microsoft Dynamics oplossingen in huis gehaald. Edan Business Solutions werd in 1973 opgericht en is een van origine Gents informaticabedrijf, gespecialiseerd in de integratie van ERP-software en met name de toepassingen Microsoft Dynamics NAV, Dynamics AX en Dynamics CRM. De nieuwe dochteronderneming van Cegeka (Cegeka Business Solutions) telt 150 medewerkers in België en Nederland.


Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen informatieaanvrager en softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.

Vraag ons software informatiepakket aan en ontvang gerichte informatie over softwareleveranciers die aan uw specifieke softwarevraag voldoen. Ontvang reviews van gebruikers, introductievideo’s en onze handige checklist.

U krijgt rechtstreeks toegang tot ons selectiehulpplatform zodat u allerlei vragen kunt stellen aan leveranciers. Zo komt u tot een afgewogen beslissing en start u het selectieproces met voldoende kennis en achtergrondinformatie. De vervolgstappen bestaan onder meer uit het uitnodigen van diverse softwareleveranciers voor een gesprek en het bezoeken van de Kennisdag van het Nederlands Kenniscentrum.