Werkbij, het gemeentelijk re-integratiebedrijf uit Den Haag, is sneller dan gepland in productie gegaan met iw³, het cliëntvolgsysteem van Baas & Roost Advies, om mensen zonder baan nog beter te kunnen begeleiden naar arbeid.
Werkbij maakt deel uit van de re-integratieketen van de gemeente Den Haag / dienst SZW. Zij zet zich actief in voor mensen zonder baan die hulp nodig hebben om op de arbeidsmarkt aan het werk te kunnen. Indien nodig wordt daar tijdelijk gesubsidieerde arbeid voor ingezet, maar het einddoel is altijd een reguliere baan.
Om dit einddoel efficiënt te behalen zijn eerst de primaire werkprocessen opnieuw geanalyseerd en beschreven. Vervolgens is hier een programma van eisen bij opgesteld om er een modern, gebruiksvriendelijk cliëntvolgsysteem bij te zoeken, dat deze werkprocessen optimaal ondersteunt. Tijdens een intensief aanbestedingstraject zijn diverse systemen onder de loep genomen en uitgebreid getest door een groep kritische eindgebruikers. Uiteindelijk is unaniem gekozen voor het cliëntvolgsysteem iw³ van Baas & Roost Advies. De stem van de eindgebruikers is daarbij nadrukkelijk gehoord.
Pim Teeuwisse, manager van Werkbij, looft zowel het systeem iw³ als ook de implementatiekwaliteiten van Baas & Roost Advies. Als belangrijke voordelen van iw³ noemt hij de mogelijkheden voor contractbeheer, matching van kandidaten op vacatures, de afhandeling van de financiële afspraken met opdrachtgevers en het snelle inzicht in de werkvoorraad voor elke individuele eindgebruiker, middels de signaleringsmogelijkheden. Een zeer compact en doeltreffend implementatietraject bij Werkbij is in minder dan 3 maanden doorlopen en inmiddels is de Werkbij succesvol met iw³ in productie gegaan.
Bronnen: CRMcentraal & Baas & Roost Advies