GX, één van de leveranciers in Nederland van oplossingen voor het online kanaal, leverde het web content management systeem achter de website van DAG die samen met de gratis krant de basis vormt van het crossmediale concept. DAG is een nieuwe manier om Nederland van informatie te voorzien. Op ieder gewenst moment is het mogelijk om het laatste nieuws te lezen, zien en horen. De website van DAG biedt teksten, foto”s en video die de gebruiker naar eigen smaak kan rangschikken. Meedoen is ook mogelijk; lezers kunnen hun eigen nieuws, verhaal, foto of filmpje plaatsen. GX tekende voor de technische realisatie van de site op basis van het leidende product voor web content management GX WebManager. Bart Heilbron, Commercieel Directeur van GX: “Ons product GX WebManager is het ideale uitgangspunt voor crossmediale activiteiten in de uitgeverijsector. Het biedt DAG de flexibiliteit om volledig gebruik te maken van alle mogelijkheden die het Web in combinatie met andere kanalen als print, mobiel en TV te bieden heeft op een robuust en stabiel platform.”? Edwin Tromp, directeur van Dag Media: “De keuze voor GX was voor mij eigenlijk logisch. Ik ken het bedrijf al een hele tijd. Ze hebben zich bewezen als solide speler van rich content-oplossingen in de sector Uitgeverijen & Media.”? Het delen van content tussen de krant en de website is mogelijk door een koppeling van GX WebManager met het redactionele systeem dat voor de productie van de papieren krant wordt gebruikt. Bart Heil
Bron: GX