Selecteer een pagina

Exact en Nobel hebben recentelijk een nieuwe, volledig geïntegreerde, IT-Service Management-oplossing gelanceerd op basis van Exact Synergy. Door deze samenvoeging kunnen ICT-organisaties alle ERP-gerelateerde processen combineren met IT-service management tot één totaaloplossing. Deze module is ingericht op basis van ITIL processen. Door de integratie van IT-Service Management in een ERP oplossing, kunnen technische incidenten, systeemwijzigingen en problemen optimaal gerouteerd worden door de organisatie waardoor alle medewerkers op de hoogte kunnen blijven van de status hiervan en het ook nog toegankelijk is. De integratie met de contractadministratie en de financiële back office zorgen ervoor dat deze, vaak tijdrovende en foutgevoelige processen, nu naadloos aansluiten.

Hans Donkers, Directeur Business Solutions bij Nobel is enthousiast: “Met de aangekondigde integratie met Exact Synergy kunnen nu alle processen binnen een ICT-organisatie worden afgedekt, inclusief de beheersmatige processen. Uit marktonderzoek blijkt ondermeer dat bestaande oplossingen weliswaar goed aansluiten op de deelprocessen, maar vaak zeer prijzig zijn. De bestaande oplossingen zijn gericht op de integratie met de technische kant van service en het centraal stellen van de case, terwijl wij van mening zijn dat de oplossing veel meer gericht moet zijn op het centraal stellen van de klant.”