Selecteer een pagina

Northgate Vehicle Hire, een leverancier van licht commerciële voertuigverhuur en aanverwante vloot oplossingen, heeft nieuwe CRM software geïnstalleerd door haar hele organisatie om haar steeds groeiende trouw te demonstreren betreft het verbeteren van communicatie met haar klanten.

Het betreffende CRM systeem functioneert als een veel omvattende digitale bron, dat mogelijk maakt dat informatie opgeslagen wordt op één plaats, en toegankelijk is voor alle belanghebbenden, van sales en marketing tot operations. Het verschaft ook transparantie aan de activiteit van alle sales en account management teams. Hierdoor is het mogelijk voor het bedrijf om de voortgang en status van elke klant te volgen, en daardoor draagt het bij aan het succesvolle management van verwachtingen van klanten.

Een deel van de technologie die bijdraagt aan het CRM systeem is de mobiele PDA, die werknemers de mogelijkheid geeft om alle informatie elektronisch op te slaan, en automatisch het hoofdsysteem update. Hierdoor is het niet langer noodzakelijk om duplicaten van het werk te maken en tijdrovende data-input aan het einde van de dag is niet meer nodig. In ruil hiervoor wordt de tijd die men kan besteden aan klanten juist vergroot.

Om het nieuwe systeem te ondersteunen heeft Northgate een grootschalig opgezet trainingsprogramma ontwikkeld waardoor het zeker weet dat werknemers met de techniek om kunnen gaan.

Tony Anderson, de Commercial Project manager van Northgate gaf commentaar op het nieuwe CRM systeem: ‘We zijn heel tevreden met het nieuwe systeem. Het trainingsprogramma is nog maar een maand onderweg, maar we hebben al vele reacties gehoord. Onze werknemers lijken vooral onder de indruk te zijn door de gebruiksvriendelijkheid van het systeem, en de manier waarop het ons tijd zal besparen in de dagelijkse praktijk. In essentie heeft het nieuwe CRM systeem onze operaties gestroomlijnd, en de voordelen zullen het mogelijk maken dat we onze klanten nog betere service kunnen aanbieden.’