Selecteer een pagina

2006 is een uitstekend jaar gebleken voor Selligent, een Frans-Belgisch bedrijf dat is uitgegroeid tot een van de voornaamste leveranciers van CRM-software in Europa. Selligent realiseert in 2006 een omzet van 11,5 miljoen euro, hetgeen een stijging is van 27% vergeleken met 2005.

Bovendien boeken alle afdelingen van de groep een positief resultaat, samen goed voor een bedrijfsresultaat van 1,1 miljoen euro. Selligent groeit duidelijk sneller dan de markt.

Het is belangrijk te benadrukken dat, perfect in lijn met de positieve resultaten over het eerste semester, deze groei van Selligent voor 100% organisch is. Ze is voornamelijk te danken aan de aanzienlijke vooruitgang van de licentieverkopen, die met 52% stijgen in vergelijking met 2005. De inkomsten uit updatecontracten gaan met 15% omhoog. De inkomsten uit diensten stijgen iets minder snel, conform de doelstellingen die volgen uit het partnershipbeleid van Selligent inzake de implementatie van haar CRM-oplossingen.

Deze schitterende resultaten over 2006 werden mogelijk gemaakt door een belangrijk aantal nieuwe klanten, waaronder BBGR, Coface Holding AG, Dexia Sofaxis, Eovi Mutuelle Présence, Heppner, Lufthansa Cargo, Messier-Dowty, Risc group, Van de Velde (Marie-Jo) en Vemag. Merk ook op dat Selligent haar positie in de sectoren van de gezondheidszorg, diensten en industrie aanzienlijk heeft versterkt.

Andere nieuwe klanten, zoals 3 Suisses of Viaccess, hebben gekozen voor Selligent SmartStart. Deze werkwijze maakte een snelle start mogelijk met de garantie in de toekomst verder te kunnen evolueren, en dit met dezelfde tool. Selligent SmartStart kent het meest uitgesproken succes bij klanten die op zoek zijn naar een snelle ROI en die de kans niet voorbij willen laten gaan om – op termijn – een CRM-oplossing uit te bouwen die in staat is al hun specifieke en vaak zeer verfijnde CRM-processen te ondersteunen.

Bovendien hebben de bestaande klanten van Selligent in 2006 opnieuw hun trouw aan Selligent bewezen door hun oplossing verder te laten evolueren naar meer gebruikers en meer functionaliteiten. Deze ondernemingen vormen een brede waaier aan middelgrote en grote bedrijven zoals Alliance Hospitality, Biogaran, Bureau Veritas, Clearsense, Coface, Clearsense, Gaz de France, Gerflor, Hansen Transmission, Hogeschool Rotterdam, INA, Mobistar, Natixis, Obo Betterman, Siemens Building Technologies, Van Dijk Studieboeken, Veolia Propreté en Xerox.

De functionele uitbreidingen zijn een perfecte afspiegeling van de toegevoegde waarde van Selligent en verduidelijken hoe Selligent zich steeds meer doet gelden als strategische bedrijfsoplossing. Getuige hiervan ook Selligent AnalytiX (analytische module die perfect is geïntegreerd in de operationele CRM).

“Onze groei werd mogelijk gemaakt door een efficiënte samenwerking met onze partners”, besluit André Lejeune, CEO van Selligent. “De resultaten van 2006 getuigen eveneens van de hernieuwde belangstelling van de grote klanten (nieuwe of bestaande) voor onze nieuwe oplossingen. Ze moeten de basis vormen van een strategie van agressieve groei, zowel organisch als extern. Hierdoor zullen we in staat zijn massaal te blijven investeren in onderzoek en ontwikkeling om zo steeds soepelere en innoverende oplossingen te bieden.”

Vooruitzichten 2007
In het licht van de prestaties van 2006 en van de groeiende belangstelling van de bedrijven voor de oplossingen van Selligent, rekent het bedrijf op een nog hogere rentabiliteit in 2007. De verwachte groei zal zich voornamelijk uiten in een gevoelige stijging van het omzetcijfer (door zowel de verkoop van licenties als de updatecontracten).

Selligent overweegt momenteel deze groei te versnellen via eventuele overnames en ook via een mogelijke actieve aanwezigheid op nieuwe markten. Ter herinnering, Selligent is vandaag actief in België, Frankrijk en Duitsland.

Bronnen: CRMcentraal & Selligent