De website van PublicSpirit is na twee jaar in gebruik te zijn compleet vernieuwd. De corporate huisstijl van de BMC groep is hierop toegepast, waar PublicSpirit een onderdeel van is.
Het voornaamste doel van PublicSpirit is het vinden van geschikte kandidaten voor midden- en hogerkader functies bij de overheid. Met deze update zijn ook de zoekmachineresultaten (SEO) enorm verhoogd. Zo is elke vacaturepagina nu direct te vinden via de zoekmachines. Ook is het mogelijk eenvoudig themagerichte landingspagina’s te maken. Denk hierbij aan pagina’s die betrekking hebben op type functie, regio of zelf op trefwoord. Ook is het mogelijk dat men zich persoonlijk abonneert via RSS op nieuwe vacatures.
Alle vacatures en de administratieve processen daarom heen worden ondersteund door Carerix. Om deze vacatures optimaal gevonden te laten worden worden deze periodiek via XML webservices uitgelezen. Op deze manier is het mogelijk de vacatures te voorzien van extra informatie die nodig is voor zoekmachine optimalisatie.
Door de modulaire opbouw van het door Fenêtre ontwikkelde DejaVu CMS konden alle aanpassingen eenvoudig gerealiseerd worden zonder een complete herbouw van het CMS of herziening van de content.