Vanaf vandaag is de laatste release Sage CRM v7 ook beschikbaar voor de Nederlandse gebruikers van dit CRM-systeem. Belangrijkste nieuwe features zijn de uitbreidingen van de dashboardfunctionaliteit en de extra instellingsmogelijkheden qua look & feel van de gebruikersinterface. Vooral de nieuw opgezette interactieve dashboards van Sage CRM zorgen voor het direct benutten van externe informatie zoals netwerkinformatie van sociale netwerksites als LinkedIn.
Interactieve dashboards
Met de nieuwe interactieve dashboards managen de gebruikers hun dagelijkse taken en activiteiten vanuit één centraal scherm. Daarbij bieden Web en RSS feeds ook de mogelijkheid om op dit centrale dashboardscherm relevante informatie vanuit het Internet naar de gebruikers te brengen. Per afdeling, team of individuele gebruiker zijn de dashboards eenvoudig naar eigen smaak in te stellen. Inclusief drag en drop functionaliteit. De gebruiker bepaalt hiermee zijn of haar eigen informatieportaal en zorgt dat daarmee de effectiviteit van de werkzaamheden toeneemt. De integratie met LinkedIn® is out-of-the-box instelbaar op het dashboard, maar ook voor alle andere social media sites zijn linken te leggen door een beschikbare website gadget van Sage CRM.
Gebruikersinterface op maat
Sage CRM v7 biedt nu extra opties om de look & feel van het systeem naar eigen smaak van een organisatie in te stellen. Daarbij kan de gebruiker eigen voorkeuren opgeven, bijvoorbeeld met betrekking tot het kleurgebruik van de schermen. Maar ook de ‘oude’ vertrouwde look & feel van het systeem blijft als optie beschikbaar. Immers, dit heeft voor veel huidige Sage CRM gebruikers de doorslag gegeven om voor dit systeem te kiezen.
Techniek
Naast functionele uitbreidingen biedt Sage CRM v7 ook een aantal technische uitbreidingen. Zo is daar support van Windows 7 (client) en Windows 2008 R2. Ook maakt Sage CRM gebruik van AJAX web technologie, Active Directory import en SData support voor geavanceerde integraties en configuratie instellingen.