Sage, een van de belangrijkste ontwikkelaars van CRM-oplossingen, legt bij de lancering van Sage CRM versie 6 de nadruk op geëntegreerde trainingen om de productiviteit en acceptatie bij eindgebruikers te vergroten. Ook zijn territory management en field-level security verbeterd om het werk van de systeembeheerder te vereenvoudigen. Sage CRM is de toonaangevende CRM-oplossing gericht op de middenmarkt.
Nadruk op gebruiksvriendelijkheid
De nieuwe functionaliteit in de versie van Sage CRM (voorheen Accpac en eWare) die 1 februari 2007 is gelanceerd, omvat onder meer trainingshulpmiddelen, zoals tours en on-screen coaching. Ook zijn de zoekfunctionaliteiten uitgebreid. “Betekenisvolle ervaringen voor de eindgebruiker en tastbare resultaten zorgen voor de adoptatie van CRM”, vertelt Elvin Monteleone, senior vice president en general manager voor Sage CRM Solutions over de nadruk bij de nieuwe oplossing. “Sage CRM blijft trouw aan deze filosofie door de speciale focus op gebruikers- en systeembeheerdersproductiviteit in deze laatste release. We blijven betaalbare en flexibele CRM-oplossingen bieden met meerdere opties voor uitrol, toekomstige configuraties en integratiemogelijkheden die onze klanten nodig hebben om hun bedrijf succesvol te runnen.”
Instructievideo”s
Voor eindgebruikers biedt de nieuwe oplossing een Quick Start tabblad dat toegang geeft tot on-screen training en coaching tools waaronder instructievideo”s, wizards voor het instellen van voorkeursinstellingen, een samenvatting van de mogelijkheden en tips voor het navigeren door Sage CRM. De vernieuwde zoekmachine heeft een nieuw ontworpen interface die kan zoeken naar keywords binnen vastgelegde communicaties als e-mails en telefoonverslagen. Ook de segmentatiemogelijkheden zijn uitgebreid om statisch of dynamisch geupdate groepen te creëren van mensen, bedrijven, opportunities en andere datacategorieën.
Verdere verbeteringen
De verbeterde integratie met Microsoft Outlook zorgt ervoor dat Sage CRM binnen Outlook kan worden bediend, via een speciale Sage CRM toolbar binnen Outlook. Naast integratie tussen de front- en backoffice-software van Sage is uiteraard ook integratie met software van derden mogelijk, waaronder CTI integratie. Voor beheerders is het nu ook makkelijker om bijvoorbeeld bestanden van een bepaalde verkoopgroep (sales territory) naar een andere groep te verplaatsen, of groepen samen te voegen. Ook is het toewijzen van restricties vereenvoudigd met checkboxes in plaats van coderingen voor individuele gebruikers, gebruikerstypen of teams.
Bron: CBS Solutions