Selecteer een pagina

Begin dit jaar heeft Heracles Almelo de keuze gemaakt voor de totaaloplossing van SCOPE binnen de voetbalwereld. Het pakket van SCOPE helpt Heracles om in te spelen op de nieuwe commerciële mogelijkheden die een verdere professionalisering met zich meebrengt. Nog dit jaar zal de businessruimte uitgebreid worden en in het volgende seizoen wordt gekeken of het mogelijk is om de capaciteit van het stadion te vergroten.

Nico-Jan Hoogma , Algemeen Directeur bij Heracles Almelo licht de keuze voor SCOPE toe: “Als gevolg van het feit dat Heracles Almelo verder wil professionaliseren, kwamen we tot de conclusie dat SCOPE voor ons het ideale CRM pakket is. Gezien het feit dat dit CRM pakket volledig afgestemd is op het product voetbal, met daarnaast de ruime ervaring van meerdere Betaald Voetbal Organisaties, alsmede de KNVB, komt dit CRM pakket voor Heracles Almelo op het goede moment”.

Heracles wil voornamelijk meer inzicht in haar sponsoren. SCOPE zorgt ervoor dat deze informatie centraal en op een eenvoudige manier binnen de organisatie toegankelijk wordt. Hierdoor kan Heracles Almelo zijn relaties nog beter en efficiënter bedienen. Binnenkort start Heracles met de implementatie van SCOPE om met ingang van het nieuwe seizoen te kunnen profiteren van de voordelen die SCOPE CRM Sports Edition biedt.

Heracles Almelo gaat, evenals de KNVB en de collega Betaald Voetbal Organisaties gebruik maken van SCOPE CRM Sports Edition. Met deze branchespecifieke oplossing zal Heracles zich in richten op de Business to Business markt. Met SCOPE Contract Management, onderdeel van de standaard Sports Edition, zullen sponsors beter bediend worden, door meer inzicht in onder andere inhoud en looptijden van sponsorcontracten. Niet alleen op sportief gebied, maar ook zakelijk is Heracles sterk aan het groeien, dit jaar gaat Heracles het stadion nog uitbreiden. SCOPE gaat Heracles helpen om al deze commerciële kansen op een eenvoudige en efficiënte manier vast te leggen. Daarnaast biedt SCOPE natuurlijk tal van andere mogelijkheden om hen de komende jaren te helpen bij het commerciële groeiproces. Tevens zullen de processen binnen Heracles geprofessionaliseerd worden doordat met Contract Management een brug wordt geslagen tussen de commerciële en financiële afdelingen die verantwoordelijk zijn voor de kaartverkoop en contracten.

SCOPE marketing technology is in 2001 door de CRM selectiegroep gekozen als beste Relatiebeheersysteem voor de voetbalwereld. Hieruit is een langdurig samenwerkingsverband met de KNVB voortgevloeid. Samen met de Betaald voetbal Organisaties en de KNVB wordt middels co-creatie gewerkt aan specifieke oplossingen voor de voetbalwereld. Goede voorbeelden hiervan zijn de SCOPE Contract Management en een tweezijdige koppeling met het World Ticketing Systeem.

Vanwege de overeenkomst met de KNVB kunnen Betaald Voetbal Organisaties voor een relatief laag bedrag gebruik maken van de voordelen die het pakket biedt. SCOPE is webbased en wordt aangeboden in ASP (Application Service Providing) vorm, dit heeft als groot voordeel dat niet geïnvesteerd hoeft te worden in hard- en software voor een server. Daarnaast bespaart dit aanzienlijk in de beheerskosten voor de cliënts; iedereen heeft immers de beschikking over een webbrowser. Naast de licentie voor een onbeperkt aantal werkplekken voorziet de overeenkomst ook in begeleiding tijdens de implementatie, ondersteuning gedurende het gehele traject en een kennisgarantie via diverse trainingen.
 
Bronnen: CRMcentraal & Scope